کد خبر:12875
پ
با حضور معاون وزیر صمت؛

افتتاح و کلنگ زنی از ۱۰ پروژه صنعت ، معدن و تجارت گلستان

همزمان با سفر دوم ریاست جمهور و دولت خدمتگزار مردمی به استان گلستان،در سفر یکروزه معاون وزیر صمت پروژه های اقتصادی ، عمرانی و زیرساخت‌های حوزه صنعت گلستان کلنگ زنی و افتتاح شد. به گزارش تحرک نو؛ در فاز دوشهرک صنعتی گنبد بمنظورتوسعه وتامین زمین برای سرمایه گذاران شرکت شهرکها مبادرت به خرید زمین به […]

همزمان با سفر دوم ریاست جمهور و دولت خدمتگزار مردمی به استان گلستان،در سفر یکروزه معاون وزیر صمت پروژه های اقتصادی ، عمرانی و زیرساخت‌های حوزه صنعت گلستان کلنگ زنی و افتتاح شد.

به گزارش تحرک نو؛ در فاز دوشهرک صنعتی گنبد بمنظورتوسعه وتامین زمین برای سرمایه گذاران شرکت شهرکها مبادرت به خرید زمین به مساحت ۶۴ هکتار که شامل ۱۰۵ قطعه زمین صنعتی و۴۹ قطعه کارگاهی انجام گرفت که تاکنون  سه قرارداد واگذاری زمین به مساحت پنج هزار مترمربع دراختیار متقاضیان و سرمایه گذاران قرارگرفت.

فرشاد مقیمی معاون وزیر صنعت،معدن و تجارت و رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در مراسم آغاز واگذاری اراضی شهرک صنعتی گنبد (فاز دو) که از واحدهای صنعتی استان  و مربوط به طرح توسعه شرکت بانیار پلیمر گنبد بوده است ، بازدید کرد.

این طرح با محوریت تولید پلی استایرن با ظرفیت تولید سالیانه ۶۰ هزار تن و با اشتغال ۴۰ نفر و با سرمایه گذاری ۲۰ هزارمیلیارد ریال درشهرک صنعتی گنبد انجام شده است.

همچنین بازدید دوم معاون وزیر صمت از فاز سوم شرکت بانیار پلیمر در شهرک صنعتی گنبد انجام شد .

میزان سرمایه گذاری این واحد در فاز ۳ با بیش ازیکهزارمیلیارد تومان  وبا ظرفیت ۱۸۰ هزار تن درحال انجام است که با بهره برداری از فاز ۳ میزان ظرفیت آن به ۶۰ هزار تن قابل افزایش خواهد بود.

در حال حاضر ۳۰۰ نفر در این واحد مشغول به کار هستند و ۹۲ درصد محصولات تولیدی این شرکت به اروپا صادر می شود و با راه اندازی فاز سوم این واحد تولیدی وجذب ۱۲۰ نفرنیروی کار جدید از۳۰۰ نفر به ۴۲۰ نفرافزایش خواهد یافت.

درحال حاضر به گفته مدیرعامل شرکت مهمترین مشکل این واحد تامین مواد اولیه است که در صورت رفع آن حجم تولید و صادرات این واحد رشد قابل توجهی خواهد داشت .

عطاآباد پدر مبل ایران

بازدید بعدی رئیس سازمان صنایع کوچک وشرکت شهرک‌های صنعتی ایران از خوشه مبل ناحیه صنعتی عطاآباد در شهرستان آق قلا بود .

شهرستان آق قلا در مجموع ۹۵۰ واحد صنفی وتولیدی مبلمان دارای مجوز دارد که از این تعداد ۴۵۰ واحد در روستای عطاآباد مستقرمی باشد.

یکی از مهمترین دلایل افزایش میزان فروش ، کاهش هزینه های تولید است و تولید کنندگان مبل عطاآباد با توجه به اینکه همگی بومی هستند و بخشی از چوب مورد نیاز خود را مستقیما از روسیه و بخشی از پارچه مورد نیاز را از چین وارد می‌کنند، از این شاخصه مهم برخوردارند.

همچنین عدم پرداخت اجاره بها به دلیل اینکه نمایشگاه و کارگاه آنها از املاک شخصی می باشد و نیروی کار ارزان موجود است، از عوامل مهم کاهش قیمت تمام شده مبلمان در این روستا است که این امر باعث شده مبلمان عطاآباد جایگاه خود را در بازارهای کشور پیدا کند.

مقسمی در این بازدید از اختصاص بودجه ای معادل ۱۴ میلیارد تومانی در جهت توسعه و ایجاد نمایشگاه در ناحیه صنعتی مبلمان عطاآباد خبر داد وگفت: افزون بر ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای توسعه ناحیه صنعتی مبلمان عطآباد از خوشه صنعتی مبلمان عطا آباد اختصاص داده شد .

افتتاح طرح توسعه شرکت آریا تیناژن در زمینه تولید داروی هورمون رشد

بازدید بعدی معاون وزیر صمت از طرح توسعه شرکت آریا تیناژن در زمینه تولید داروی هورمون رشد در شهرک صنعتی آق قلا و افتتاح از رونمایی داروی فوق بود .

طرح توسعه این شرکت دانش بنیان با سرمایه گذاری ۱۶۸ میلیارد تومان وبا ظرفیت اشتغال ۶۶ نفر بهره برداری شده که این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۵ میلیون عدد سرنگ حاوی داروی هورمون رشد را دارد .

تامین ۹۰ درصد مشتقات ید مورد نیاز کشورتوسط شرکت گروه توسعه اقتصادی خزر

بازدید بعدی از شرکت گروه توسعه اقتصادی خزر تولید کننده مشتقات ید در شهرک صنعتی کردکوی بود که افتتاح شد.

این واحد تولیدی با سرمایه گذاری ۶۶ میلیارد تومان واشتغال ۴۰ نفروبا ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ تن یدات و یدید سدیم و پتاسیم را دارد که حدود ۹۰درصد نیاز کشور را تامین می کند.

بازدید بعدی مقیمی افتتاح طرح توسعه شرکت آراد پنجره ایرانیان در شهرک صنعتی پنج پیکردرشهرستان بندر ترکمن بود .

برای راه اندازی این واحد تولیدی ۱۶۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری با اشتغال۱۵ نفر انجام شده است این واحد تولیدی ظرفیت تولید سالانه ۴هزار تن درب و پنجره یو پی وی سی را دارد .

بازدید دیگرنیز افتتاح ازطرح توسعه شرکت یکتا بافت هیرکان در شهرک صنعتی پنج پیکر شهرستان بندرترکمن بود که برای راه اندازی این واحد تولیدی ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری و ظرفیت تولید سالانه ۴هزار تن کیسه و نخ پلاستیکی با اشتغال ۳۰ نفرانجام گرفته است .

 

دیگر بازدید معاون صمت از طرح توسعه شرکت یاس پلاست گلستان در شهرک صنعتی بندرگز با سرمایه گذاری پیش بینی شده ۳ هزارو۲۰۰ میلیارد ریال است و طرح توسعه این واحد تولیدی صادراتی ظرفیت سالانه ۱۰هزار تن انواع پریفرم را خواهد داشت و زمینه اشتغال ۳۵ نفر را فراهم می کند .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 − یازده =

کلید مقابل را فعال کنید