کد خبر:14494
پ

محور اصلی اقتصاد مردم هستند

  به گزارش تحرک نو؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار  گلستان و جمعی از مدیران کل استان اظهار کرد: اگر چه در سالهای گذشته محور نامگذاری سال معطوف […]

 

به گزارش تحرک نو؛ به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی گرگان، امیر یوسفی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان در هشتاد و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی با حضور استاندار  گلستان و جمعی از مدیران کل استان اظهار کرد: اگر چه در سالهای گذشته محور نامگذاری سال معطوف به حوزه اقتصادی و حضور مردم در این عرصه بود، اما امسال اشاره مقام معظم رهبری به طور مستقیم به حضور مردم است.

 

 

وی افزود:این موضوع بعنوان دستورالعمل، برای همه ما است که مردم، محور اصلی اقتصاد هستند و بایستی میدان را برای حضور هرچه بیشتر در فعالیتهای اقتصادی باز کنیم.

یوسفی گفت:در این میان وظیفه سنگینی به دوش قوای مجریه، مقننه و قضائیه گذاشته شده است تا بستر را برای مشارکت مردم در حوزه اقتصادی فراهم کنند.

رئیس اتاق بازرکانی گرگان اظهار داشت: تاریخ کشور ما نشان می دهد که هر زمان کارها به مردم واگذار شده به خوبی به سرانجام رسیده است.

وی گفت:بی شک بخش خصوصی در مردم خلاصه می شود چرا که محور سرمایه گذاری تولید و تجارت، مردم هستند.

یوسفی گفت:به نظر میرسد که در قوانین و مقررات مرتبط با فضای کسب وکار نیاز به بازنگری داریم تا بتوانیم شرایط لازم را برای حضور مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنیم.

وی در ادامه بیان کرد:قوه اجراییه  بایستی با دخالت کمتر، رفع موانع و واگذاری هرچه بیشتر امور به بخش خصوصی، زمینه حضور مردم را در حوزه اقتصادی فراهم کند تا بتوانیم با تحقق شعار سال، توسعه و پیشرفت اقتصاد کشور رو شاهد باشیم.

وی گفت:خداوند بزرگ را شاکریم که در سال زراعی جاری نعمتش را بر مردم کشورمون جاری ساخت خوشبختانه بارندگیها بسیار خوب بوده و نوید امیدبخشی رو برای تولیدات کشاورزی به ما میدهد.

یوسفی بیان کرد: امسال امیدواریم که بیش از یک میلیون تن تولید گندم داشته باشیم همچنین در زمینه کلزا و سایر محصولات هم افزایش قابل توجهی خواهیم داشت.

وی افزود:از طرفی امیدواریم که دولت محترم با واقعی کردن قیمت محصولات کشاورزی روحیه وانگیزه ی کشاورزان را تقویت کند. چرا که امروز هزینه های بخش کشاورزی بر مبنای بازار آزاد تهیه میشه اما قیمت محصولات واقعی نیست.

وی گفت:امید داریم که در محصولات اساسی قیمتها به نحوی باشه که برای کشاورز صرفه اقتصادی داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی گرگان بیان کرد:مهمترین محصول تولیدی ما گندم است، که امیدواریم با افزایش حداقل دوهزارتومانی به قیمت گندم بتوانیم در مجموع ۲۰۰۰ میلیارد تومان به اقتصاد استان تزریق کنیم.

وی بیان کرد:در بحث صادرات، خوشبختانه با همکاری همه ی دستگاههای ذیربط و تلاش تولیدکنندگان و بازرگانان، افزایشی نزدیک به ۴۰درصد داشتیم.
این روند می تواند  ادامه داشته باشه به شرطی که بتونیم زیرساختهارو در مرز ایجاد کنیم.

یوسفی گفت:در بخش سرمایه گذاری، تولید و صادرات، امیدواریم موانع از پیش پای فعالان اقتصادی برداشته بشه تا سرعت لازم را در این بخش پیدا کنیم.
وی در ادامه بیان کرد:سرمایه گذار، تولیدکننده و بازرگان تنها انتظاری که از مسئولان دارند این است که در کنارشان باشند، حمایت کنند و شرایط را برای فعالیت هرچه بیشتر تسهیل کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − یازده =

کلید مقابل را فعال کنید