کد خبر:14861
پ
استاندار گلستان خبر داد؛

رغبت سرمایه‌گذاران از علل محقق نشدن سند آمایش گلستان است

استاندار گلستان گفت: مهمترین علت محقق نشدن اهداف سند چشم انداز آمایش استان عدم رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مدیریت پارکهای جنگلی بدلیل پیش‌بینی هزینه های بالا زیرساختهای خدماتی و رفاهی، عدم تخصیص مناسب اعتبارات ملی و استانی است. به گزارش تحرک‌نو از گرگان، علی محمد زنگانه در دیدار با نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی […]

استاندار گلستان گفت: مهمترین علت محقق نشدن اهداف سند چشم انداز آمایش استان عدم رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مدیریت پارکهای جنگلی بدلیل پیش‌بینی هزینه های بالا زیرساختهای خدماتی و رفاهی، عدم تخصیص مناسب اعتبارات ملی و استانی است.

به گزارش تحرک‌نو از گرگان، علی محمد زنگانه در دیدار با نوبخت رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور اظهارکرد: مهمترین علت محقق نشدن اهداف سند چشم انداز آمایش استان در این زمینه عدم رغبت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی در مدیریت پارکهای جنگلی بدلیل پیش‌بینی هزینه های بالا زیرساختهای خدماتی و رفاهی، عدم تخصیص مناسب اعتبارات ملی و استانی است که تلاش ما با تعامل دستگاههای همچون منابع طبیعی ایجاد بسته های شورانگیز جهت سرمایه گذاری است.

استاندار گلستان با اشاره به عرصه پهناور منابع طبیعی در استان از توجه به توسعه گردشگری با محوریت حفاظت از منابع طبیعی خبر داد و افزود: تنوع اقلیمی استان و مسیر مواصلاتی زائران ثامن الاحجج (ع) بر اساس سند آمایش استان پس از کشاورزی، گردشگری دومین محور توسعه استان است و علی رغم وجود ۱۵ پارک جنگلی در استان، توسعه گردشگری صورت نپذیرفته است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از چالشهای دامداران استان تغییر کاربری و تفکیک اراضی بوده که تنها بخش کوچکی از دامداران گلستانی موفق به دریافت حقوق خود شده‌اند.

زنگانه خاطرنشان کرد: تغییر اقلیم و انبوهی درختان جنگلی در استان منجر به خشک شدن ۲۰ درصد آنان شده که تبدیل به کانون های دارای خطر حریق شده است.

وی با اشاره به نیازمندی جنگلهای استان به عملیات پرورشی بیان کرد: با توجه به شرایط محیطی و با هدف تغییر، تبدیل به جنگلهای طبیعی اجرای این عملیات برای مناطق جنگلکاری شده امری ضروری و نیازمند دستورات سازمان منابع طبیعی است.

وی گفت: جذب و تبدیل وضعیت بیش از ۱۵۰ نفر از کارکنان ایثارگر اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در قالب قانون ایثارگری و لزوم اجرای فنی اصولی و به موقع طرح کاشت یک میلیارد درخت و زراعت چوب و بکارگیری نیروهای قرقبان در طرح تنفس جنگل با بدهی ۳۰ میلیارد تومانی و عدم تخصیص اعتبار در سالجاری بابت طرحهای تملک دارایی سرمایه ای ملی باعث مشکلات عدیده‌ای برای استان شده است که با حمایت این سازمان میتوان از پوشش گیاهی استان به نحو احسن حفاظت و صیانت کرد.

استاندار گلستان در پایان گفت: اجرای طرحهای آبخیزداری، توسعه مرتع، پروژه های آبخوان از مصوبات اصلی سفر ریاست جمهور به گلستان بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × سه =

کلید مقابل را فعال کنید