کد خبر:14872
پ
در آیین تجلیل از معلمان نمونه گلستان عنوان شد؛

افزایش ۱۷۰ درصدی فضای ورزشی آموزش و پرورش گلستان در دولت سیزدهم

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از افزایش ۱۷۰ درصدی فضای ورزشی در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: امسال ۱۷ فضای ورزشی روباز با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید. رضا نظری ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه گلستانی در کانون طه اظهارکرد: از اتفاقاتی که در آموزش و […]

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان از افزایش ۱۷۰ درصدی فضای ورزشی در دولت سیزدهم خبرداد و گفت: امسال ۱۷ فضای ورزشی روباز با اعتباری افزون بر ۱۹ میلیارد تومان به بهره برداری خواهد رسید.

رضا نظری ظهر امروز در آیین تجلیل از معلمان نمونه گلستانی در کانون طه اظهارکرد: از اتفاقاتی که در آموزش و پرورش پیش آمد بحث توسعه فضاهای ورزشی است، سرانه ورزشی به ازای هردانش آموز ۴۵ سانتی متر مربع در استان است که این آمار در کشور به ازای هر دانش آموز ۴۲ سانتی متر مربع است.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان کل فضای ورزشی آموزش و پرورش را تعداد ۱۱۵ مورد دانست و تصریح کرد: از این تعداد ۷۴ مورد سرپوشیده و ۴۱ مورد روباز چمن مصنوعی و چمن طبیعی کف پوش تایل کورت است.

وی بیان کرد: ۲ نفر از معلمان نمونه راه یافته به کشوری و ۴ نفر از معلمان نمونه استانی و ۴۳ معلم نمونه شهرستانی و ۵ نفر گروه کیفیت بخشی نمونه استانی که طبق روند انجام شده بعنوان معلمان نمونه استان و یا منطقه برگزیده شدند، در آیین تجلیل حضور دارند که با همکاری مسئولین استانی از زحمات آنان تقدیر خواهد شد.

وی اضافه کرد: استان گلستان در یک جغرافیایی کوچک ولی تراکم جمعیت بسیار بالایی دارد که حدود ۴۱۷ هزار دانش آموز در مناطق مختلف استان دارد که زحمت تعلیم و تربیت آنان را ۲۴ هزارو ۵۰۰ معلم برعهده دارید.

نظری گفت: یکی دیگر از بحثهای مهم در آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان است، همانطور که رئیس جمهور در دیدار با معلمان نمونه کشوری اشاره کردند، دولت با توجه به مسائلی که اخیرا پیش آمده، ۵۰ هزار میلیارد تومان برای رتبه بندی معلمان در نظر گرفته است که امروز شاهد مزایای آن هستیم و حقوق معلمان نسبت به سالهای گذشته ۲۶ درصد افزایش یافته است‌.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان افزود: معلمی موفقی است که اول به دانش آموز و بعد به کتاب نگاه کند و در زنگ تفریح بهترین تفریح را برای دانش آموزان فراهم کند و اینکه در حوزه فرهنگی و اخلاقی در کنار دانش آموز بعنوان الگوی تمام عیار یک انسان حضور داشته باشد تا نقش بسزایی را برای دانش آموز در دنیا و آخرت بوجود آورد.

وی اظهارکرد: مصادیق برای عملکرد خوب معلمان زیاد است و طی دوسال اخیر معلمان در حوزه علمی گل کاشتند و شما معلمان توانستید قرارگاه تربیتی گلستان را در ایران معرفی کنید علم را به روستاها بردید و از آنجا به دنیا معرفی کردید.

وی با بیان اینکه گلستان در ارزیابی حوزه تربیتی رتبه یک کشوری را کسب کرده، عنوان کرد: امسال وقتی کنکور برگزارشد ۲۵۰ نفر از دانش آموزان گلستانی در رشته پزشکی و دندانپزشکی از روستا و شهرهای استان پذیرفته شدند.

وی ادامه داد: رویکرد آموزش و پرورش در جهت انتخاب معلمین نمونه تغییر کرده و افرادی بعنوان معلم برگزیده خواهند شد در امتحانی که وزارتخانه برگزار میکند، موفق شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تصریح کرد: سال گذشته ارزیابی که وزارتخانه در استخدامی معلمین انجام داد، معلمان گلستانی بعنوان باهوش ترین معلمان کشور معرفی شدند که از ۳۲ استان کشور ۱۳ استان رتبه معلم نمونه را در آزمونهای مختلف کسب کردند که دو معلم نمونه کشوری از استان گلستان است.

نظری بیان کرد: در ۱۱ موضوع مهم راهبردی وزارت کشور تصمیم گیرنده در سطح کلان کشوری، معلمین گلستانی هستند که ۱۱ دبیرخانه آن در گلستان جهت تصمیم گیری های مهم در آن انجام می شود و اگر موفقیت و فعالیت گسترده ای در این حوزه ها انجام گرفته مرهون تفکرات و اندیشه های معلمین گلستانی هستیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 16 =

کلید مقابل را فعال کنید