کد خبر:14745
پ
سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد کتول؛

کاهش سرانه در ساخت و ساز باعث صدمات در این حوزه شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد کتول گفت: کاهش سرانه باعث بوجود آمدن ضوابط بسیار سخت گیرانه در ساخت و ساز شد و به این حوزه صدماتی وارد کرد. به گزارش تحرک نو از علی آباد، مهدی شکی یکشنبه نهم اردیبهشت ماه در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: سرانه […]

سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد کتول گفت: کاهش سرانه باعث بوجود آمدن ضوابط بسیار سخت گیرانه در ساخت و ساز شد و به این حوزه صدماتی وارد کرد.

به گزارش تحرک نو از علی آباد، مهدی شکی یکشنبه نهم اردیبهشت ماه در نشست خبری که به مناسبت روز شوراها برگزار شد، اظهار کرد: سرانه علی آباد کتول در زمانی که آمارگیری مسکن در حال انجام بود، طرح بهره مندی افراد ساکن در مناطق ییلاقی مطرح شد و افراد ساکن در شهر با گرفتن خانه در ییلاق فرم روستایی را پر کردند و از سرانه شهر کم شد و این باعث شد که سرانه از ۶۰ هزار نفر به ۵۳ هزار نفر به ثبت برسد.

سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد کتول از کاهش هزینه حفاظت از پارک جنگلی کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان خبر داد و افزود: یکی از اقدامات بسیار ارزنده ای که شورای ششم انجام داده به شمار میرود.
وی بیان کرد: پارک جنگلی کبودوال تا سال ۱۳۹۶ که در اختیار شهرداری بود ۱۰۳ هکتار زمین داشت اما با تعریف پروژه تله کابین این پارک به چهار هزار و ۳۳۳ هکتار رسید.

شکی عنوان کرد: در سال ۱۴۰۲ به شهرداری اعلام شد، که حدود ۱۳۰ میلیارد تومان بابت هزینه زیرساختی طرح طی ۵ سال اول باید پرداخت کند، در صورتی که از محل این پروژه ها حدود ۵ میلیارد درآمد کسب میشد، که این هزینه بالا برای شهرداری بود.

وی تصریح کرد: در حوزه درآمد پایدار و مانع زدایی پارک جنگلی کبودوال بازبینی کتابچه طرح جنگلی کبودوال یکی از اقدامات بسیار ارزنده ای بود که شورای ششم انجام داد، که در این بازبینی بسیاری از تکالیف شهرداری کاهش پیدا کرد و تکالیف از ۱۳۰ میلیارد تومان به ۳۲ میلیارد تومان رسید.
وی عنوان کرد: در طرح تفکیک پلاک های ثبتی که از محدوده شهری خارج شده بودند، اصلاح و به بافت شهری اضافه شدند.

سخنگوی شورای اسلامی شهر علی آباد کتول خاطر نشان کرد: شهر علی آباد در ابتدا طرح هادی داشت و از سال ۱۳۷۵ تا ۱۳۹۲ مدت ۱۷ سال تا طرح جامع آماده شود به طول انجامید و از طرفی هم در سال ۱۳۹۲ افق طرح ۱۵ ساله دیده شد و این یکی از چالش های مهمی است که با آن روبرو هستیم.

شکی گفت: در یک مقطع زمانی برای جلوگیری از پیامدهای منفی ناشی از طولانی بودن افق طرح، درخواست افق ده ساله یعنی بازبینی در سال ۱۴۰۲ داده شد، اما با مخالفت شورای عالی روبرو شدیم، بنابراین به اصلاح ضابطه طرح تفصیلی روی آوردیم که با تایید آن بخش مهمی از مشکلات ساخت و ساز در علی آباد حل شود.

وی با اشاره به سیاست منابع طبیعی مبنی بر پرداخت هزینه های محافظت و نگهداری از محل پروژه های غیر چوبی افزود: شهرداری با وجود این شرایط دیگر قادر به تمدید قرار داد نبود اما با کمک نماینده مجلس شورای اسلامی مردم علی آباد قرارداد تمدید شد‌ ولی با پروژه تله کابین تقارن پیدا کرد.

شکی با بیان اینکه در این دوره شورا ‌رسیدگی به زیبا سازی و رفع موانع توسعه شهری و رفاه شهروندی پرداخته است، عنوان کرد: رفع موانع در توسعه شهری از مهمترین سیاست های شورای ششم است که نقش مهمی در اجرای طرح های عمرانی و فرهنگی دارد.
وی بیان کرد: اصلاح و بازبینی طرح بافت فرسوده از برنامه های کلی شورا بود که در شورای قبلی تصمیم‌گیری عجولانه ای برای آن گرفته شد و این شورا تصمیم بر آن گرفت تا این تصمیمات بازنگری شود.
شکی گفت: بحث باز آفرینی شهری برای این بافت ها تعریف نشده بود که در این دوره برای آن برنامه ریزی شد.
وی تصریح کرد: ۹۰هکتار بافت فرسوده در علی آباد داریم که این بافت به ۱۵۰هکتار افزایش پیدا کرده است.
شکی ادامه داد: برای تشویق بازسازی در بافت های فرسوده نیز شهرداری به سازندگان تا ساخت یک طبقه عوارض پروانه دریافت نمی‌کنند .

سخنگو و عضو هیات رییسه شورای شهر علی آباد کتول گفت: طرح هادی که در گذشته برای شهر علی آباد در نظر گرفته شده بود موجب شد تا این طرح به جای ۱۰سال تا ۱۵سال تعیین شده و چون امکان بازگشت این طرح تا سال ۱۴۰۷ وجود ندارد لذا تصمیم بران گرفته شد تا در بخش هایی که قانون دست شورا و شهرداری را باز گذاشته برنامه هایی را به اجرا بگذارد.
وی افزود: پارک جنگلی کبودوال نیز یکی از پارک‌های نامدار استان و شهر علی آباد است که تا قبل از اجرای طرح تله کابین مساحت نگهداری و حفاظت از آن ۱۰۳ هکتار بود که بعد از اخذ مجور تله کابین این مساحت به ۴ هزار و ۳۳۳ هکتار افزایش پیدا کرد.

سخنگو و عضو هیات رییسه شورای شهر علی آباد کتول اظهار کرد: کتابچه طرح کبودوال نیز که در گذشته تدوین شده بود شرایط بسیار سختگیرانه ای برای شهرداری داشت که نگهداری آن ۱۲۰ میلیارد تومان برای شهرداری هزینه داشت و سال گذشته با تصمیم شورا و شهرداری این کتابچه مجدد مورد بررسی قرار گرفت و به بروز رسانی شد که همین مساله موجب شد ۱۳۰ میلیارد تومان تا سقف ۳۲ میلیارد تومان کاهش پیدا کند و با توجه به اینکه بخشی از این هزینه ها مثل مافی شاپ ها به شهرداری باز میگردد این هزینه به ۱۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرد.

شکی با اشاره به اینکه کار خانه آسفالت شهرداری که از سوخت گازوئیل استفاده میکرد امکان دریافت مجوز را نداشت و با جایگرین کردن سوخت مازوت توانستیم برای آن مجوز بگیریم و در بخش زیست محیطی نیز هیچگونه مشکلی بوجود نخواهد آمد.

وی افزود: برای یک میلیون و ۲۰۰ هزار مترمربع مساحت در شهرستان علی آباد خدمات شهری ارائه می شود و به ازای هر ۱۵ هزار متر مربع یک کارگر خدمت رسانی می کند که این رقم در گشذه به ازای هر ۲۵ هزار متر مربع یک  کار گر بوده است.

وی ادامه داد: این شهرستان دارای ۸ پارک است که تا چند وقت دیگر  ۳ پارک هم در نقاط مختلف شهر به آنها افزوده می شود.

شکی گفت: در بخش باز آفرینی شهری نیز به مبلمان و مناسب سازی پیاده روها برای اقشار مختلف با مشاره کارشناس  توجه ویژه ای شده است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − یک =

کلید مقابل را فعال کنید