کد خبر:14831
پ
مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان؛

۹۷۰۰ تن کود فسفاته و پتاسه در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک، بیش از نه هزارو ۷۰۰ تن کود فسفاته و پتاسه در جهت مصرف کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت. به گزارش تحرک نو، سید صمد ضیائی اظهارکرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرما و […]

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: در حال حاضر نیز ذخایر استراتژیک، بیش از نه هزارو ۷۰۰ تن کود فسفاته و پتاسه در جهت مصرف کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت.

به گزارش تحرک نو، سید صمد ضیائی اظهارکرد: کودهای پتاسه و فسفاته در مقابل تنش های محیطی مانند سرما و گرما، توان گیاهان را افزایش می دهند و با مصرف این کودها شاهد تولید محصولات سالم خواهیم بود.

: محصولات کودی یاد آور شد: در حال حاضر نیزذخایر استراتژیک، بیش ازسه هزار و ۴۰۰ تن کود فسفاته وشش هزارو۳۰۰ تن پتاسه است که جهت مصرف در کشت های بهاره در اختیار کشاورزان قرار خواهد گرفت و مشکلی در تامین و تدارک کود های پتاسه و فسفاته وجود ندارد.

مدیر شرکت خدمات حمایتی گلستان در یک دهه اخیر و قبل از سال ۱۴۰۱در مصرف کودهای فسفاته و‌پتاسه نسبت به میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه تحقیقات آب و خاک کشور دچار کم‌مصرفی شده بودیم.

به گفته ضیائی؛ کشاورزی گلستان طی سالهای۱۴۰۱و۱۴۰۲ با افزایش آگاهی و دانش کشاورزان به لزوم مصرف بهینه و متوازن‌کود‌های فسفاته پتاسه‌ و ازته در مزارع موجب افزایش ضریب امنیت غذایی و ارتقای بهره وری در تولید شده است.

ضیایی خاطر نشان کرد: امسال بایدبر اساس سهمیه ابلاغی سالیانه،۳۳ هزارو۸۱۳ تن انواع کود فسفاته تامین شود که تاکنون ۱۹ درصد به میزان شش هزار و۳۱۲ تن تامین شده است و این موضوع برای کودهای پتاسه با توجه به۲۴ هزار و۵۹۰تن سهمیه تعیین شده به میزان هفت و۴۴۴تن محقق شده است.

ضیائی در پایان از کشاورزان خواست تا نهاده‌های مورد نظر خود از جمله انواع کودهای شیمیایی را با قیمت مصوب جدید ابلاغ شده از شبکه‌های رسمی این شرکت تهیه کنند تا شاهد اثربخشی مصرف کودهای کشاورزی در محصولات خود باشند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید