کد خبر:10937
پ
شهردارعلی‌آبادکتول خبرداد؛

۱۷۰ هکتار از محدوده شهر علی‌آبادکتول در بافت فرسوده

شهردارعلی‌آبادکتول گفت : مجموع محدوده شهری علی‌آبادکتول ۹۱۰ هکتار است که از این میزان ۱۷۰ هکتار در بافت فرسوده ، ناکارآمد و بازآفرینی شهری واقع شده‌است. محمد کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد:احیای بافت فرسوده شهرعلی‌آبادکتول در استان مصوب شده‌ و بزودی در ستاد بازآفرینی شهری کشور نیز تصویب خواهدشد که با تصویب آن و […]

شهردارعلی‌آبادکتول گفت : مجموع محدوده شهری علی‌آبادکتول ۹۱۰ هکتار است که از این میزان ۱۷۰ هکتار در بافت فرسوده ، ناکارآمد و بازآفرینی شهری واقع شده‌است.

محمد کوهستانی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد:احیای بافت فرسوده شهرعلی‌آبادکتول در استان مصوب شده‌ و بزودی در ستاد بازآفرینی شهری کشور نیز تصویب خواهدشد که با تصویب آن و در اختیار قراردادن تسهیلات بانکی و یا برخی موارد مانند اخذ پروانه رایگان و تخفیف عوارض، احیای این بافت‌ها که جان شهروندان را در معرض خطر قرارداده، در دستور کار قرار دهیم.

شهردار علی‌آبادکتول خاطرنشان‌کرد: رکود بازار مسکن در ساخت‌ و ساز مسکن نیز تاثیرگذار بوده و ما شاهد کاهش ۲۵ درصدی اخذ پروانه ساخت برای ساخت‌ و ساز مسکن در پنج ماهه اول امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته هستیم.

وی ادامه داد: در سال گذشته نزدیک به ۲۵۰ فقره  پروانه ساختمان در شهرداری اخذ شده‌ اما در پنج ماه اول امسال تنها ۶۰ فقره پروانه ساختمان اخذ شده‌ است.

کوهستانی گفت: در دولت سیزدهم در توسعه شهری علی آبادکتول اقدامات خوبی صورت گرفته‌ و در یک اقدام بی‌سابقه ۱۴۵ هزار مترمربع از معابر شهری با اعتباری افزون بر ۳۶۰ میلیارد ریال آسفالت شده‌ است.

وی بیان‌کرد: پروژه المان ورودی شهر علی‌آبادکتول از سمت غرب، برگرفته نماد فرهنگ و قوم منطقه بعنوان نمادی از اتحاد و نواربافی مردم شهرستان با اعتبار ۵ میلیارد تومان و ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است که در دهه فجر به بهره‌برداری می‌رسد.

شهردار علی‌آبادکتول گفت: در حال حاضر بیش از ۲۵۰ دستگاه ناوگان حمل ‌ونقل شهری و ۶۰۰ دستگاه ناوگان در حوزه آژانس در شهر فعالیت می‌کنند.

وی یادآور شد: به دلیل عدم استقبال مردم شهرستان از ناوگان‌های مینی‌بوس و اتوبوس، این شهر فاقد این ناوگان‌ها بوده و تلاش داریم تا دو دستگاه «ون» را برای جابجایی شهروندان در معابر فرعی جذب کنیم، ضمن اینکه بیش از ۴۰ درصد از ناوگان‌های حمل‌ونقل شهری فرسوده‌ است.

رشد ۹۳ درصدی درآمدهای وصولی شهرداری

شهردار علی آباد کتول گفت: در بازه زمانی یکساله رشد درآمدهای علی آباد کتول رشد ۲۶۱ درصدی داشته است.

کوهستانی اظهار کرد: سال گذشته بودجه شهرداری ۹۰ میلیارد تومان بود که امسال به ۲۱۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی ادامه داد : اجرای پارک الازمن مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان آغاز شده است و در دهه فجر امسال آن را به بهره برداری برسانیم.

شهردار علی آباد تصریح کرد: با توجه به اینکه توسعه متوازن در تمامی محلات سطح شهر در دستور کار قرار گرفته لذا شهرداری علی آباد نیز این مهم را با جدیت در دستور کار برای ایجاد نشاط و امید آفرینی قرار دا ه است.

وی افزود:اجرای طرح ۳۰ متری سنگ مرز نیز از دیگر پروژه های مهم شهرداری است که مبلغ ۵ میلیارد تو مان برای آن در نظر گرفته شده است.

کوهستانی گفت: در حوزه نهضت آسفالت تیز سال گذشته افزون بر ۱۴۵ هزار متر مربع آسفالت در سطح شهر با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد تومان اجرا شده و با توجه به اینکه هم اکنون ۶۰۰ تن قیر موجود داریم در نظر داریم تا پایان سال تمامی معابر شهر اسفالت و دیگر هیچ معبر خاکی در شهر نداشته باشیم.

وی افزود: مجگز معدن شن و ماسه نیز در سطح دو هکتار صادر شده است.

 

وی گفت: همیشه در حوزه آکادمیک بخش ترافیک ضعف داشتیم و قرار شد طرح جامع ترافیک شهری بر ای علی آباد در دست تدوین است که بدون شک کمک زیادی به حل معضل ترافیک می کند.

کوهستانی گفت: احداث جاده سلامت که از نیازهای مردم شهر بود اجرایی شد و زیر ساخت های فرهنگی شهر را ارتقاء داده و خواهیم داشت و افزایش خانه های فرهنگ از نمونه این اقدامان است که تا کنون ۳ خانه فرهنگ افتتاح شده است.

به گفته کوهستانی؛ سرانه فضای سبز شهری در علی آباد کتول ۱۱ متر مربع است.

جمع‌آوری و ساماندهی سگ‌های بلاصاحب در شهر

کوهستانی با بیان اینکه وجود سگ‌های بلاصاحب در شهر یکی از معضلات شهری است، خاطرنشان‌کرد: با وجود چندین جلسه با شهرداران و بخشداران شهرهای همجوار شهرستان علی‌آبادکتول این معضل حل نشد و بر این اساس، دو ماه گذشته ، زمینی به وسعت ۵۰۰ متر مربع را محصور کرده و اقدامات نهایی آن برای استقرار سگ‌ها در حال انجام است و از نیمه شهریورماه امسال، زنده‌گیری و ساماندهی این سگ‌ها انجام می‌شود.

وی افزود: با هماهنگی انجام شده با دامپزشکی قرار است بعد از جداسازی سگ‌های بیمار از سالم، سگ‌های بیمار معدوم و مابقی آنها عقیم شده و ساماندهی می‌شوند.

شهردار علی‌آبادکتول بیان‌کرد: در سال‌های گذشته پارک جنگلی کبودوال به شهرداری واگذار شده‌ بود و مدت واگذاری آن در ۶سال گذشته به اتمام رسیده‌ بود و در این مدت بلاتکلیف بود.

وی ادامه داد: امسال این پارک به مدت ۱۵ سال با شرط تمدید قرارداد به شهرداری واگذار شد و شهرداری مصمم است تا تجهیز، ساماندهی، ارائه خدمات، جانمایی مخازن زباله و غیره را با اعتبار بیش از ۱۱۰ میلیارد ریال انجام دهد.

طرح دعوی شورای شهر علی‌آبادکتول علیه پیمانکار تله‌کابین

در ادامه رئیس شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول گفت: اگر پیمانکار پروژه تله‌کابین نسبت به تعهدات خود در قرارداد و تفاهم‌نامه اقدام نکند، شهرداری و شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول در مراجع‌ قضایی طرح دعوی خواهد کرد.

مرتضی شکی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهارکرد: شرکت پیمانکاری پروژه تله‌کابین که اغلب نیروهای این شرکت بومی منطقه هستند و چند پروژه ملی را اجرا کردند در سال ۱۳۹۵ در قالب تفاهم‌نامه با شهرداری و شورای اسلامی شهر وقت، تعهد نمودند که ۱۰ درصد از فروش بلیط تله‌کابین در زمان بهره‌برداری را برای رفاه شهروندان در اختیار شهر علی‌آباد کتول قرار دهند.

وی تصریح‌کرد: حال بعد از ۶ سال تلاش و رایزنی‌های دولت سیزدهم، استاندار، نماینده مردم علی‌آبادکتول در مجلس شورای اسلامی، شهرداری و شورای اسلامی شهر که امتیاز احداث مدرنترین تله‌کابین شمال کشور به شهرداری علی‌آبادکتول واگذار شده‌است، این شرکت از واگذاری اسناد و انجام تعهدات خود طفره می‌رود و تلاش دارد تا درصد فروش بلیط به شهرداری را کاهش دهد‌.

رئیس شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول خاطرنشان‌کرد: معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری بررسی از اسناد را انجام داده و استاندار نیز بر انجام تعهدات شرکت تاکید دارد.

وی ادامه داد: اگر شرکت به انجام تعهدات و تحویل اسناد تله‌کابین عمل نکند، شورای شهر و شهرداری علی‌آباد از طریق مراجع ذیصلاح طرح دعاوی خواهد کرد.

شکی گفت: شهرداری و شورای اسلامی شهر علی‌آبادکتول این آمادگی را دارد که در صورت انصراف شرکت از ادامه همکاری، تمامی هزینه‌های این شرکت از زمان اخذ مجوز تاکنون را پرداخت کند.

وی بیان کرد: اگر تمام مراحل و توافقات به خوبی پیش رود، در سفر دوم رئیس‌جمهور عملیات اجرایی این پروژه عظیم که در اقتصاد و توسعه استان نقش بسزایی دارد آغاز می‌شود و طی سه سال این پروژه با اعتبار پیش‌بینی شده ۶۰۰ میلیارد تومان به بهره‌برداری خواهد رسید.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 5 =

کلید مقابل را فعال کنید