کد خبر:13037
پ
مدیرکل بنیاد مسکن گلستان:

۱۰۰ هزار واحد مسکونی روستایی گلستان نیازمند مقاوم‌سازی است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی این استان به‌دلیل فرسودگی، نیازمند مقاوم‌سازی است. سیدمحمد حسینی روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور به‌شمار می‌رود که بهترین روش برای برون‌رفت از حوادث احتمالی انجام اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه است. وی ادامه […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: نزدیک به ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی این استان به‌دلیل فرسودگی، نیازمند مقاوم‌سازی است.

سیدمحمد حسینی روز پنج‌شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: گلستان جزو پنج استان حادثه‌خیز کشور به‌شمار می‌رود که بهترین روش برای برون‌رفت از حوادث احتمالی انجام اقدامات مقابله‌ای و پیشگیرانه است.

وی ادامه داد: بنیاد مسکن با کمک دولت در راستای نوسازی و بهسازی مسکن روستایی، گام‌های مؤثر و خوبی برداشته که این اقدامات نیازمند تقویت است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان افزود: در ابتدای برنامه چهارم توسعه و آغاز طرح بهسازی و نوسازی تنها هفت درصد واحدهای مسکونی در سکونتگاه‌های روستایی گلستان ایمن و مقاوم بود که از آن زمان تاکنون با حمایت‌های دولت و اعطای تسهیلات ارزان قیمت در بازه چندساله، این شاخص به ۵۴ درصد رسید.

حسینی با اشاره به اینکه از ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی، ۵۴ درصد واحدهای مسکونی روستایی ایمن هستند، افزود: دولت سیزدهم نرخ کارمزد تسهیلات را همان پنج درصد تعیین کرد و مقدار تسهیلات را از ۲ میلیارد ریال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال با بازپرداخت ۲۰ ساله افزایش داد.

وی از مالکان واحدهای مسکونی روستایی خواست با مراجعه به دهیاری‌ها و ادارات بنیاد مسکن شهرستان، برای نوسازی بافت‌های فرسوده اقدام کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان با اشاره به اینکه در حال حاضر دولت هزینه بیش از ۷۰ درصد از بهسازی مسکن روستایی را در قالب تسهیلات ارزان‌قیمت پرداخت می‌کند، یادآور شد: براساس پیش‌بینی انجام‌شده تا پنج سال آینده بیش از ۷۵ درصد واحدهای فرسوده روستایی گلستان، نوسازی می‌شوند.

گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی دارد و ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان، روستایی هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 18 =

کلید مقابل را فعال کنید