کد خبر:14838
پ
سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان؛

گردشگری شهری باعث اشتغال، درآمد و افزایش کیفیت زندگی می شود

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: گردشگری شهری میتواند موجب اشتغال، افزایش درآمد و کیفیت زندگی شود. به گزارش تحرک‌نو از گرگان، سید محسن حسینی ظهر امروز در دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلستان اظهار کرد: گردشگری شهری میتواند موجب اشتغال، افزایش درآمد در مناطق شهری، توزیع مجدد درآمد، رشد فرهنگی، […]

سرپرست دفتر امور شهری و شوراهای استانداری گلستان گفت: گردشگری شهری میتواند موجب اشتغال، افزایش درآمد و کیفیت زندگی شود.

به گزارش تحرک‌نو از گرگان، سید محسن حسینی ظهر امروز در دوره آموزشی اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلستان اظهار کرد: گردشگری شهری میتواند موجب اشتغال، افزایش درآمد در مناطق شهری، توزیع مجدد درآمد، رشد فرهنگی، اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی شود.

سرپرست دفتر امورشهری و شوراهای استانداری گلستان با بیان اینکه گردشگری همواره از موضوعات مهم در توسعه استان است، افزود: گردشگری انواع مختلف دارد و آن چیزی که ما به دنبال آن هستیم، توجه شوراها به گردشگری شهری است.

حسینی تصریح کرد: با توجه به قوانین موجود برای شوراها، انتظار است اعضای شوراهای اسلامی شهرها در موضوعات مختلف ورود داشته باشند تا شاهد شهرهای اسلامی تر، امن تر و با رفاه بیشتر برای شهروندان باشیم.

در ادامه جعفر خاندوزی مدرس کارگاه آموزشی گردشگری شهری اظهار کرد: گردشگری موجب افزایش درآمد کشور، استان، شهر و روستا می شود و به نظر صاحبنظران، گردشگری شهری یک فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای شهرها بوجود خواهد آورد که این فرصت نقش موثری در ارتقای کیفیت زندگی شهروندان در ابعاد مختلف ایفا می کنند.

وی افزود: گردشگری شهری میتواند موجب اشتغال و افزایش درآمد در مناطق شهری، توزیع مجدد درآمد، عامل رشد فرهنگی، اجتماعی و افزایش کیفیت زندگی شود.

وی در ادامه بیان کرد: اگر شورای یک شهر بخواهد در حوزه گردشگری شهری ورود پیدا کند در قدم نخست باید شوراهای اسلامی، داشته ها و فرصتهای شهر خود را به شناسایی کنند.

وی خاطر نشان کرد: احصا و احداث پروژه های زیرساختی مرتبط به حوزه گردشگری مانند پارک خطی، سرویس بهداشتی، واحدهای اقامتی و پذیرایی، احیای پارکهای طبیعی و غیره، رایزنی با دستگاههای حوزه گردشگری جهت ایجاد و احداث اینگونه پروژه ها و متقاعدکردن سرمایه داران محلی، استانی و کشوری جهت سرمایه گذاری در گردشگری شهر مورد نظر از جمله اقداماتی است که باید شورای شهر به آن بپردازد و باید تمامی پروژه های عمرانی شهرداری پیوست گردشگری داشته باشند.

وی یادآور شد: برندسازی رویدادها شامل برگزاری جشنواره، نمایشگاه، بازارچه های موقت، گردشگری سدها و آببندانها، بازسازی و مولدسازی ابنیه و یادمانها، ساخت تاسیسات گردشگری، رونق کارگاههای صنایع دستی، ایجاد و توسعه و بهسازی بازارچه های محلی از جمله اقدامات اساسی است که شوراها میتوانند برای گردشگری شهری انجام دهند.

خاندوزی با بیان اینکه بر پایه وجود ارتباط دوطرفه توسعه در گردشگری پایدار و برای آنکه گردشگری بتواند به توسعه پایدار شهر کمک کند، باید اثرات آن در شهر شناسایی شده و مورد توجه خاص قرار گرفته شود.

گفتنی است؛ شوراهای اسلامی شهرها می‌توانند با بررسی اثرات مثبت و منفی ناشی از توسعه گردشگری شهری، نحوه ادراک خود و ساکنان شهرها از اثرات مختلف توسعه گردشگری بر ابعاد توسعه پایدار شهری را مورد بررسی ودر جهت رفع آن اقدام کنند.این دوره آموزشی با حضور اعضای شوراهای اسلامی شهرهای گلستان با موضوع گردشگری شهری و حفاظت از میراث فرهنگی برگزارشد

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید