کد خبر:14793
پ
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان:

کسب رتبه سوم کشور زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه گلستان در سال ۱۴۰۲ در شاخص میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی به رتبه سوم کشور دست پیدا کرد، به گزارش تحرک نو از فرگل نیوز، حسینعلی خواجه‌مظفری در نشست استاندار با نمایندگان […]

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان با بیان اینکه گلستان در سال ۱۴۰۲ در شاخص میانگین مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری و کارفرمایی به رتبه سوم کشور دست پیدا کرد،


به گزارش تحرک نو از فرگل نیوز، حسینعلی خواجه‌مظفری در نشست استاندار با نمایندگان کارگری و کارفرمایی استان گلستان اظهار کرد: افزود: در گذشته مدت زمان رسیدگی به پرونده‌های کارگری بین ۳۴ روز الی ۸۵ روز بود اما در حال حاضر به ۱۶ روز رسیده است.
خواجه‌مظفری با بیان اینکه گلستان به ۳۲ بازرس کار نیاز دارد، تصریح کرد: در حال حاضر تنها ۱۶ بازرس کار در استان فعالیت می‌کنند و با وجود کمبود در تعداد بازرسان، باز هم گلستان در کشور حائز رتبه برتر شده است.
وی افزود:استان گلستان دارای ۱۳ شهرک و ۱۰ ناحیه صنعتی است و۸۸ واحد تولیدی مشمول قانون کار در استان، طرح طبقه‌بندی مشاغل را اجرا کردند.
اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل در راستای برقراری عدالت در دستمزد در کارگاه‌های بالای ۵۰ نفر نیرو الزامی است.
وی اظهارکرد: تعداد ۴۳ هزار کارگاه‌های فعال مشمول قانون کار در استان وجود دارد و ۱۸۸ هزار و ۵۹۶ نفر بیمه‌شدگان اجباری استان است.
وی همچنین از کاهش ۳۱ درصدی آمار حوادث ناشی از کار در گلستان خبر داد و افزود: حدود هفت هزار و ۵۸۴ بازرسی کار در گلستان انجام شد که از این تعداد، ۲ هزار و ۸۸۴ مورد بازرسی از کارگاه‌های پرخطر بوده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: قرارگاه آموزش ایمنی در کارگاه‌های کوچک زیر ۱۰ نفر همزمان با سراسر کشور در گلستان هم ایجاد شد.

خواجه‌مظفری با پیگیری بیمه کارگران ساختمانی به سازمان تامین اجتماعی واگذار شد که کارگران با ثبت درخواست در سامانه مورد نظر در مدت یک ماه تعیین تکلیف می‌شوند.
وی درخصوص بکارگیری و اشتغال اتباع خارجی غیرمجاز در کارگاه‌ها اشاره کرد و یادآور شد: کارفرمایان و پیمانکاران برای صیانت از نیروی کار ایرانی از به‌کارگیری اتباع بیگانه پرهیز کنند.
وی افزود:هیچ تنش کارگری در استان نداشته ایم و بر اساس اعلام نهاد ریاست جمهوری گلستان در حوزه اشتغال در کشور رتبه سوم را کسب کردند.
خواجه‌مظفری به نرخ افزایش ۲.۱ درصدی مشارکت اقتصادی در استان اشاره کرد وگفت: این افزایش نشانه عملکرد مثبت دولت سیزدهم و با عملکرد خوب تیم اقتصادی دولت، مردم و بخش خصوصی است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده − 8 =

کلید مقابل را فعال کنید