کد خبر:14812
پ

مرکز گلستان نردبان آتش نشانی ندارد

آتش سوزی منزلی در طبقه چهارم یک آپارتمان در شهرک شهریار گرگان منجر به فوت یک نفر در این حادثه شد. به گزارش تحرک نو از گرگان، آتش سوزی عصر روز گذشته جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرک شهریار گرگان یک قربانی گرفت. آتش نشانی گرگان برای خاموش کردن آتش که‌ در طبقه چهارم یک […]

آتش سوزی منزلی در طبقه چهارم یک آپارتمان در شهرک شهریار گرگان منجر به فوت یک نفر در این حادثه شد.

به گزارش تحرک نو از گرگان، آتش سوزی عصر روز گذشته جمعه ۱۵ اردیبهشت ماه در شهرک شهریار گرگان یک قربانی گرفت.

آتش نشانی گرگان برای خاموش کردن آتش که‌ در طبقه چهارم یک آپارتمان مسکونی قرار داشت از طریق راه پله اقدام کرد، در حالیکه کارشناسان معتقدند آتش نشانان می توانستند از طریق نردبان مخصوص دسترسی سریعتری و بهتری به مکان حادثه داشته باشند.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان به خبرنگار تحرک‌نو گفت: ما به شهردار گفتیم که نردبان ۳۲ متری در شهرداری داریم که ده سال پیش از آن استفاده می کردیم.

صفرعلی پایین محلی افزود: این نردبان خراب شد و ما در زمان دکتر دادبود گفتیم که تعمیر شود، اما نشد، در حال حاضر هم گفتیم چرا درست نمی شود؟

عضو شورای اسلامی شهر گرگان افزود: خرید نردبان جدید ۳۲ متری بیش از ۶۰ میلیارد تومان هزینه دارد اما تعمیر همین نردبان ۳۲ متری، افزون بر ۵ میلیارد تومان هزینه دارد،  ولی نمیدانیم چرا انجام نمی شود.

وی با پیشنهاد اینکه شهرداری از پهپاد برای خاموش کردن آتش استفاده کند، بیان کرد:  چطور می شود که یک کشاورز برای سمپاشی زمین خود پهپاد میخرد اما شهرداری نمیتواند برای خاموش کردن آتش پهپاد بخرد؟

رییس کمیسیون نظارت، بازرسی و رسیدگی به شکایات شورای شهر گرگان نیز به خبرنگار ما گفت: با توجه به اینکه شهر گرگان به سمت ساخت و ساز های بلندمرتبه می رود نردبان نیاز است.

حجت مقسم افزود: داشتن نردبان جزو نیازهای اصلی آتش نشانی است و ما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی تاکید کرد: در سفر رئیس جمهور درخواست یک نردبان بلند را دادیم و وزارت کشور هم در حال پیگیری این موضوع می باشد.

رئیس کمیسیون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری گرگان در ادامه گفت: گرگان مرکز استان به سمت توسعه میرود، ما به ساختمان بلندمرتبه پروانه میدهیم که نیاز است ایمنی آن لحاظ شود.

مهران کاظم نژاد افزود: باید به سمت زیرساختها برویم و از کارهای حاشیه ای و صرف هزینه در جاهایی که ارتباط با عمران و وظایف شهرداری ندارد، پرهیز کنیم، داشتن نردبان آتش نشانی برای شهری مثل گرگان یک الزام است.

رئیس سازمان آتش نشانی گرگان درخصوص حادثه پیش آمده در شهرک شهریار به خبرنگار تحرک نو گفت: روز گذشته جمعه ۱۵ اردیبهشت ساعت ۱۶:۳۰ دقیقه مورد آتش سوزی در شهرک شهریار به ما گزارش شد.

موسی الرضا صفری اظهار کرد: آتش سوزی دو مرحله بود که در ادامه آتش شعله ور شد و متاسفانه یک نفر فوت کرد.

صفری در خصوص  عدم استفاده از نردبان گفت: استفاده ازنردبان فقط یک نقطه را پوشش میدهد اما ما از طریق راه پله به تمامی اتاق ها دسترسی پیدا کردیم.

وی در توضیح اینکه چرا نردبان ۳۲ متری شهرداری گرگان استفاده نمیشود، بیان کرد: این نردبان در دست تعمیر است و کار تعمیر آن به پایان رسیده و این هفته دوشنبه تحویل خواهیم گرفت .

اگرچه حادثه دیروز بدون نردبان پشت سر گذاشته شد اما اگر آتش سوزی در پاساژهای چند طبقه شهر گرگان و یا ساختمان های چندبن طبقه ای اتفاق بیفتد،  آیا شهرداری گرگان نباید به فکر یک نردبان مجهز و مدرن باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − هشت =

کلید مقابل را فعال کنید