کد خبر:12939
پ
مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت:

عدم واردات باعث گرانی نخ و باز شدن مسیر قاچاق خواهد شد

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت گفت: مسئولان در صدد هستند جلوی واردات گرفته شود بطوری که  این زنجیره نیازمند الیاف ظریف است و عدم واردات منجر به گرانی نخ، پارچه، پوشاک و باز شدن مسیر قاچاق می‌شود که این موضوع به تولید کننده پنبه در کوتاه مدت کمکی نخواهد کرد و ضرر آن برای […]

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت گفت: مسئولان در صدد هستند جلوی واردات گرفته شود بطوری که  این زنجیره نیازمند الیاف ظریف است و عدم واردات منجر به گرانی نخ، پارچه، پوشاک و باز شدن مسیر قاچاق می‌شود که این موضوع به تولید کننده پنبه در کوتاه مدت کمکی نخواهد کرد و ضرر آن برای مصرف کننده نهایی است که کالای گرانتری تهیه ‌کند.

به گزارش خبرنگار تحرک نو ؛ محسن گرجی در سومین همایش بین المللی «دانش، صنعت و پنبه» که در مرکز تحقیقات پنبه کشور در گرگان برگزار شد، افزود : در حوزه نخ و پنبه که حلقه بعدی زنجیره تولید است، قیمت نخ باید مورد توجه جدی دولت و مسئولان باشد.

وی هدف از تولید را بدست آوردن سطح بالای رفاه برای مردم دانست وتصریح کرد: مسیر اشتغال و تولید، منجر به ایجاد شغل و ارزش افزوده خواهد شد و رفاه سطح عموم را در بر خواهد گرفت و وصول کالای نهایی یک زنجیره طولانی از پنبه، نخ، پارچه، رنگرزی، پوشاک و زنجیره‌هایی که منجر به آن می شود که تصمیم گیری و ضابطه‌بندی در هر بخش این زنجیره بسیار حساس است و اگر در ابتدای زنجیره تعرفه نامناسب وضع شود، دارای اثر تورمی و در نهایت با غایت نهایی که رسیدن کالا با قیمت ارزان به مصرف کننده است، کاملاً در تضاد خواهد بود.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت ادامه داد : به دست آوردن نقطه بهینه، یعنی حمایت از تولید و همزمان رسیدن کالای ارزان به دست مصرف کننده نهایی، که دارای  پیچیدگی است.

گرجی بیان کرد : در حوزه نخ و پنبه که حلقه بعدی زنجیره تولید است، قیمت نخ باید مورد توجه جدی قرار گیرد و تولید کنندگان پنبه نیاز به حمایت بیشتری در این حوزه دارند که لازم است در موضوع قیمت، بحث کارشناسی انجام شود.

وی با اشاره به گونه‌های پنبه تولید شده در داخل کشور اظهار کرد: ممکن است پنبه داخلی کیفیت مناسب برای ریسندگی را نداشته باشد، لذا شاهد یک تغییر ذائقه در حوزه سیستم‌ های ریسندگی داخلی هستیم، بطوری که مصرف کننده نهایی پوشاک به دنبال جنس لطیف و ظریف است که  یک  تغییر ذائقه در حال اتفاق است.

مدیرکل دفتر صنایع پوشاک وزارت صمت گفت : تغییرذائقه در ریسندگی خیلی نکته مهمی است که اگر قرار بر  پیوستگی این زنجیره است ،وزارت صمت در کنار جهاد کشاورزی با شفاف سازی و آماده کردن بستر  در جهت توسعه  این بخش را باید توجه بیشتری داشته باشد.

وی اضافه کرد: یک برهه ای از زمان در بازار ایران کمبود نخ ظریف بود ولی در حال حاضر نخ ضخیم که ریسیدن آن آسان است، کم وعمده برنامه ریسندگی که در حال نصب ، تمایل به تولید نخ‌ها و الیاف ظریف با طول بلند دارند و وارداتی که در حوزه نخ در حال انجام ،عمدتا نخ های ظریف می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 + بیست =

کلید مقابل را فعال کنید