کد خبر:13107
پ
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان:

سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال برای توسعه روستاهای گلستان مصوب شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: دولت در پایان دور دوم سفر به این استان، سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاهای این استان مصوب کرد که قرار است تا ۲ سال در اختیار این اداره کل قرار گیرد. سیدمحمد حسینی  اظهار کرد: از این اعتبار، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد […]

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان گفت: دولت در پایان دور دوم سفر به این استان، سه هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستاهای این استان مصوب کرد که قرار است تا ۲ سال در اختیار این اداره کل قرار گیرد.

سیدمحمد حسینی  اظهار کرد: از این اعتبار، سه هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌ هادی روستایی و بقیه متعلق به ایمن‌سازی روستاهای در معرض خطر و بهسازی بافت باارزش روستایی است.

به گفته وی در سفر دور نخست رییس جمهور به گلستان در ۱۳ اسفندماه سال ۱۴۰۰ نیز چهار هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار برای توسعه روستایی استان شامل سه هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های هادی و ۹۵۰ میلیارد ریال برای ایمن سازی روستاهای در معرض خطر و بهسازی بافت باارزش روستایی مصوب شده بود.

وی یادآور شد: تاکنون ۵۰ درصد از این اعتبارات مصوب دور نخست سفر رییس جمهور به گلستان در حوزه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، تخصیص یافته و عملیات اجرایی طرح‌های توسعه روستایی در قالب دو مصوبه مذکور مورد بهره‌برداری قرارگرفته است.

براساس گزارش اداره کل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلستان، در این استان ۲۲۸ هزار واحد مسکونی روستایی وجود دارد.

طبق این گزارش، استان گلستان ۹۳۳ روستای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی دارد که ۴۷ درصد از جمعیت یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفری این استان، روستایی هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

18 + 2 =

کلید مقابل را فعال کنید