کد خبر:14743
پ
سخنگوی شورای شهر علی آباد کتول؛

خواسته نامعقول سرمایه گذار باعث تاخیر در پروژه تله کابین علی آباد شد

سخنگوی شورای شهر علی آباد کتول گفت: مشکلی که در احداث تله کابین علی آباد کتول بوجود آمده است سرمایه گذار این پروژه خواستار آن است که تله کابین علی آباد برای همیشه به وی واگذارشود. به گزارش تحرک نو، مهدی شکی در نشست خبری شورای اسلامی شهر علی آبادکتول که بمناسبت روز شوراها در […]

سخنگوی شورای شهر علی آباد کتول گفت: مشکلی که در احداث تله کابین علی آباد کتول بوجود آمده است سرمایه گذار این پروژه خواستار آن است که تله کابین علی آباد برای همیشه به وی واگذارشود.

به گزارش تحرک نو، مهدی شکی در نشست خبری شورای اسلامی شهر علی آبادکتول که بمناسبت روز شوراها در سالن جلسات این شورا برگزار شد، اظهار کرد: سرمایه گذار پروژه‌ تله کابین خواستار آن است که بعد از احداث سود و مکان تله کابین به وی واگذار شود که شورای شهر مخالف این موضوع است.
سخنگوی شورای شهر علی آباد کتول با بیان اینکه این مسئله به همراه سود برای برخی از افراد است و دستانی در کار است، افزود: طی دوهفته گذشته، احداث و عملیات اجرایی پروژه تله‌کابین علی‌آبادکتول بخوبی پیش میرفت، اما در چند روز گذشته دادستان گلستان به لحاظ شکلی ایراد گرفته که مسیر اجرای این پروژه متوقف و به بن‌بست رسید.
وی خاطرنشان کرد: تله کابین کل مجوزات اخذ شده که با خواسته نامعقول پیمانکار پروژه و پیشنهاد معاون عمرانی استاندار گلستان رای گیری مجدد برای اجرای مناقصه در جذب سرمایه گذار جدید گرفته شد که با ۵ رأی موافق و ۲رای منفی تصمیم بر جذب پیمانکار جدید شد.
وی افزود: در دوره چهارم شورای شهر علی‌آبادکتول در سال ۹۵ شرکتی بعنوان تنها شرکت کننده و برنده پروژه تله‌کابین علی‌آبادکتول معرفی شده بود.
وی عنوان کرد: در آبان‌ماه سال ۱۴۰۱ با تایید سازمان ملی جنگلها، مجوز احداث تله‌کابین علی‌آباد کتول اخذ و صادر شد.
شکی بیان کرد: بعد از اخذ مجوز احداث تله‌کابین علی‌آبادکتول، شرکت برنده بعنوان پیمانکار مفاد قرارداد خود را در سالهای قبل که بعنوان برنده انتخاب شده‌بود، قبول نکرد و طرح مطالعاتی پروژه تله‌کابین علی‌آبادکتول را در نزد خود نگه داشت.
وی  تصریح کرد: در مسیر ایجاد تعامل و همکاری و احداث ابرپروژه گلستان، به پیشنهاد معاون عمرانی استاندار گلستان، مسیری را برای تسریع در رفع مسائل موجود و آغاز عملیات اجرایی این پروژه تعریف شد که دادستان گلستان به لحاظ شکلی از این مسیر ایراد گرفته و این مسیر به بن‌بست خورد.
سخنگوی شورای شهر علی آبادکتول گفت: شورای شهر و شهرداری منتظر است ظرف دو هفته آینده، ایرادات و اشکالاتی که از طرف دادستان گلستان گفته شده حل شود.
شکی عنوان کرد: اگر این مشکل برطرف شود، اکثریت اعضای شورای شهر در کوتاهترین زمان، اقدامات و زمینه‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی انجام خواهند داد، در غیراینصورت فراخوان جدید و پیمانکار جدید انتخاب و عملیات اجرایی این پروژه آغاز خواهدشد.
وی اظهار کرد: تاکنون ۲۷۲ جلسه شورا برگزارشده که یک هزار و ۳۰۰ مصوبه داشته‌ که ۳۹ درصد مصوبات در حوزه فرهنگی بوده است.
وی تصریح کرد: شورای شهر علی آباد کتول ۲۵ درصد مصوبه در حوزه شهرسازی، ۱۱ مصوبه در حوزه قراردادهای عمرانی و ۲۴۶ مصوبه در خصوص امورات جاری را مصوب کرده است.
وی افزود: یکی از کارهای شورای شهر علی آباد رفع موانع شهر بوده است که یکی از این چالشها ورود در حوزه شهرسازی و بافت فرسوده بوده است.
سخنگوی شورای شهر علی آباد کتول عنوان کرد: در بافت فرسوده پروانه های ساختمانی ۱۰۰ درصد مشمول بخشودگی شدند و به یک طبقه تراکم داده شده است و در سال قبل ۷۰۰ تن و امسال یکهزارو ۱۰۰ تن قیر رایگان برای استفاده در خیابانهای علی آباد تعلق گرفته است.
وی تصریح کرد: در بحث ایجاد منابع پایدار پارک کبودوال بود که بیش از ۴۰ سال در اختیار شهرداری قرار داشت که در سال ۱۴۰۲ تقارن پیدا کرد با پروژه تله کابین که قریب به ۱۲۰ میلیارد تومان هزینه تکلیفی شهرداری شد و یکی از خدمات شورای ششم کتابچه شورا بود که  تحت بررسی قرار گرفت و در آن تکالیف شهرداری کاهش یافت که ۳۰ میلیارد تومان سهم شهرداری شد که بخشی به شهرداری بازگشت داده شد و در سال۱۴۰۴ تکلیف شورای شهر جدید باتوجه به تنظیم این کتابچه کم خواهد شد.
عضو شورای شهر علی آباد کتول گفت: اصلاح و بهبود خدمات شهری یکی از کارهای شورا در این دوره بوده است که مخازن زباله ۴۸۰ مخزنی بود که ۸۰ مخزن آن فرسوده شده بود که دوباره جایگزین شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − 7 =

کلید مقابل را فعال کنید