کد خبر:11353
پ
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان:

ناچار به بلندمرتبه‌سازی در مرکز استان هستیم

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین زمین در استان‌های شمالی به ویژه گرگان وجود دارد، چاره‌ای جز بلند مرتبه سازی در این شهر نداریم. به گزارش تحرک نو،سیدمهدی مهیایی در حاشیه جلسه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: […]

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: با توجه به مشکلاتی که در تامین زمین در استان‌های شمالی به ویژه گرگان وجود دارد، چاره‌ای جز بلند مرتبه سازی در این شهر نداریم.

به گزارش تحرک نو،سیدمهدی مهیایی در حاشیه جلسه کمیسیون ماده پنج شورای عالی شهرسازی و معماری استان گلستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهر گرگان از سمت جنوب به جنگل و از شمال به اراضی کشاورزی محدود می‌شود و از آنجا که تامین زمین در استان‌های شمالی همواره چالش و مشکلی جدی است و استفاده از زمین‌های کشاورزی درجه یک و ۲ برای کاربری‌های مسکونی ممنوع شده توسعه عمودی این شهر در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان کرد: برای عمودی سازی و بلندمرتبه سازی موضوع استفاده حداکثری از زمین و ایجاد بستر و بسته‌های تشویقی مورد نظر است.

وی تاکید کرد: بلندمرتبه سازی در واقع به زیبایی و مدرن بودن شهرها کمک می‌کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: در بلندمرتبه سازی هم باید شرایطی مصوب شود که متقاضی وجود داشته باشد و مشخص بودن حداکثر تراکم، سطح اشغال و طبقات در نظر گرفته شود تا سرمایه‌گذاران و انبوه سازان امکان انتخاب داشته باشند.

مهیایی یادآور شد: از آنجایی که مشاور طرح، مطالعات انجام شده را در این زمینه ارائه داده و برخی از اعضای جلسه نیز نظرات مختلف داشتند، تصمیم گرفته شد تا طرح جامع‌تر و کامل‌تر در جلسه آتی کمیسیون ارایه و در خصوص تصویب نهایی آن رای‌گیری شود.

وی افزود: در این جلسه طرح تفصیلی شهرهای بندرگز و کردکوی و نیز طرح بهسازی و نوسازی محدوده بافت فرسوده شهر نوده خاندوز به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی ادامه داد: یکی از برنامه‌های اصلی وزارت راه و شهرسازی در نهضت ملی مسکن توجه به بافت‌های فرسوده شهری است که اجرای این برنامه می‌تواند خلا کمبود زمین را در شمال جبران کند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گلستان گفت: برای اجرای نهضت ملی مسکن در بخش خودمالکی شورای عالی معماری و شهرسازی مشوق ۱۹‌گانه همچون رایگان بودن صدور پروانه که ۵۰ درصد مصوبه قانون و ۵۰ درصد دیگر مصوبه شوراهای اسلامی شهرهای دارای بافت فرسوده هستند، در نظر گرفته و آن را ابلاغ کرده است.

مهیایی یادآور شد:‌ شهرهای بندرگز و کردکوی پیشتر دارای طرح جامع بودند اما امروز طرح تفصیلی این شهرها به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

کلید مقابل را فعال کنید