کد خبر:12718
پ
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات گلستان؛

امکان دسترسی به سرعتهای چندصدمگابیتی در همه شهرهای گلستان در بسترفیبرنوری فراهم شد

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت :امکان دسترسی به سرعتهای چندصدمگابیتی در بستر فیبرنوری درتمام مدارس و بیمارستانهای دولتی،  حوزه علمیه ،کسب و کارها ،مراکز فنی و حرفه ای دولتی به صورت رایگان فراهم شده است . به گزارش خبرنگار تحرک نو ؛ سید حامد قدس علوی در تورفناورانه بازدید خبرنگاران و […]

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان گفت :امکان دسترسی به سرعتهای چندصدمگابیتی در بستر فیبرنوری درتمام مدارس و بیمارستانهای دولتی،  حوزه علمیه ،کسب و کارها ،مراکز فنی و حرفه ای دولتی به صورت رایگان فراهم شده است .

به گزارش خبرنگار تحرک نو ؛ سید حامد قدس علوی در تورفناورانه بازدید خبرنگاران و شرکت‌های دانش بنیان و استارتاپی حوزه ICT افزود : اجرای این پروژه با سیاست گزاری و راهبری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سرمایه گذاری بخش خصوصی با اعتباری بیش از یکهزار میلیارد تومان انجام شده است.

وی بیان کرد : براساس سرشماری در کشور ۲۵ میلیون خانوار داریم که سیاست گزاری و تعهد وزارت ارتباطات وفناوری اطلاعات پوشش فیبرنوری ۸۰ درصد خانوارهای کشور می باشد و گلستان اولین استانی است که فیبرنوری درهمه مناطق شهری و بین شهری آن اجرا شده است که سهم گلستان از این میزان ۱/۵ درصد از کل کشور است.

وی بیان کرد : در کشورهای اروپایی نزدیک به ۷ الی ۸ سال برای اجرای چنین پروژه هایی زمان صرف می شود اما در استان گلستان با اجرای یکهزارو ۱۳ کیلومتر حفاری شامل ۶۵۵کیلومترشهری و ۶۵۸ کیلومتربین شهری در کمتر از پنج ماه در ۳۷ شهر استان به اجرا رسید.

وی به دلایل نصب فیبر نوری اشاره و اذعان کرد : یکی از دلایل برتری فیبرنوری در مقایسه با کابل های مسی آنکه محدودیت های فاصله در پهنای باند فیبرنوری از بین میرود  و می توانیم از پهنای باند بالاتروسرعتهای بالاتراستفاده کردو بستر مناسب برای ایجاد نسل های ۵G,6G و نسل های بالاترفراهم می شود که می توانیم با این زیرساخت ایجادشده به سمت استان هوشمند حرکت کنیم.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان بیان کرد: در اروپا بیش از ۹۰ درصد بار ترافیک دیتا روی خطوط ثابت است اما این رقم در ایران حدود ۲۸ درصد است که با اجرای پروژه فیبر نوری بار ترافیکی اینترنت از روی خطوط سیار به ثابت و با سرعت بسیار بالاتری نسبت به حال حاضر خواهد رسید.

قدس علوی در پایان اذعان داشت : بزودی افتتاح پروژه ملی فیبرنوری منازل و کسب و کارها و مدارس استان گلستان را در سفر دوم ریاست جمهوری با حضور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شاهد خواهیم بود..

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پانزده − یازده =

کلید مقابل را فعال کنید