کد خبر:12885
پ
وزیر ارتباطات؛

ساخت بزرگترین پایگاه فضایی پرتاپ ماهواره ایران درغرب آسیا

وزیر کشور در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت همراه به استان گلستان با حضور در مزار شهدای مینودشت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد . عیسی زارع پور وزیر ارتباطات از اجرای فیبرنوری در سد نرماب بازدید کرد و سپس با حضور در مصلای دوزین شهر مینودشت وتست فیبر نوری از ۱۳ خانواده […]

وزیر کشور در سفر دوم رئیس جمهور و هیئت همراه به استان گلستان با حضور در مزار شهدای مینودشت به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد .

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات از اجرای فیبرنوری در سد نرماب بازدید کرد و سپس با حضور در مصلای دوزین شهر مینودشت وتست فیبر نوری از ۱۳ خانواده شهید در منازل آنان تجلیل بعمل آورد.

در ادامه وزیر در جمع مردمان شهر دوزین به تبیین خدمات نظام پرداخت و برنامه های دولت در خصوص محرومیت زدایی و پیشرفت و توسعه مناطق مختلف کشور گزارشی به مردم ارائه داد.

وزیر ارتباطات درجمع فرهیختگان و نخبگان در سالن فرهنگ ورارشاد آزادشهر ؛ از ساخت بزرگترین پایگاه فضایی برای پرتاپ ماهواره ایران درغرب آسیا خبرداد وگفت : تعداد پرتاپ های ماهواره درطی دوسال گذشته ۱۰ برابر معادل چند سال گذشته بوده است که برای اولین بار درتاریخ کشورمان با تصاویروصحنه هایی با کیفیت  ورنگی توسط ماهواره های داخلی از هرجای کره زمین که بخواهیم می توانیم با آن عکس بگیریم که این افتخاربزرگی است .

سکوها و پلتفرما هستند که زندگی مارا درآینده مدیریت خواهند کرد واین اتفاق بزرگی است که درکشور ما رخ داده است این اتفاقات بزرگ را نباید نادیده گرفت وکشورهایی که در آینده سیستم خرید وفروش برخط  و به تعبیری دارایی دیجیتال نداشته باشند از روی نقشه کشورها حذف خواهند شد چون آینده تمامی زندگی بشر دیجیتال خواهد شد.

زارع پور دربخش فضایی اظهارکرد : از سال ۸۷ با تدبیر مقام رهبری وبا حمایت ایشان ما به باشگاه های دارای صنعت فضایی پیوستیم درحال حاضر می توانیم ماهواره بسازیم و آن را تا وزن ۱۰۰کیلو گرم پرتاپ کنیم ودرتلاشیم درآینده نزدیک با نیم تن وزن امکان پرتاپ داشته باشیم و آن را در مدار قرار دهیم و پایگاه فضایی خودمان را درنظام مقدس داشته باشیم.

وی استفاده کاربران  فعال روبیکا را ۴۰میلیون کاربر عنوان کرد و ادامه داد :بعنوان وزیر ارتباطات وظیفه دارم تا زیرساخت وسکوهای ایرانی را تقویت کنم و درطی دوسال گذشته همکارانم بصورت شبانه روز تلاش کردند تا زیرساخت های لازم را برای ارتقا شبکه ها و پلتفرم های داخلی فراهم کنند وبه شکر خدا امروز کاربران فعال شبکه های داخلی ازجمله ایتا را از دونیم میلیون  به ۲۹ میلیون کاربر ماهانه رسانده ایم که تعداد کاربران آن در طی یکسال گذشته تقریبا ۱۰ برابر شده ومحدوده حجم فایل افزایش یافته  وبرای نسخه جدید ایتا هم قرار است با کارایی بالاترو ایجاد امکان تماس صوتی وتصویری فراهم شود .

وی بیان کرد : به همت تلاش دولت سیزدهم ما جزو محدود کشورهایی هستیم که ۹۹ درصد روستاهای کشور برق دارند و۸۰ درصد روستاهایمان  گازکشی شده است در حالی که برخی از روستاههای کشورهای خارجی نیز برایشان  امکانات ما آرزوست .

وی دربخش پزشکی و تامین دارو درطی ۴۰سال گذشته اظهارکرد: ۹۷درصد داروهای مصرفی و همچنین تولید  تجهیزات پزشکی کشور داخلی هستند و برای ایجاد نمایشگاه خط تولید تجهیزات پزشکی درکشور اندونزی که نشان دهنده دستاوردهای متخصصان ماست  جراحان ما با توانمندی از فاصله ۵۰۰ کیلومتری با استفاده از تکنولوژی داخلی از راه دور جراحی انجام می دهند  و به جایی رسیدیم که ۷۰ درصد تجهیزات پزشکی را صادر می کنیم ومجموع دولت درتلاش هستند تا کاستی های موجود را ازبین ببرند وبا وجود این موانع وکاستی ها تلاش داریم به قله برسیم.

وزیر ارتباطات گفت : داشته هایمان را اگر بخواهیم بشماریم بسیار زیادند ومنکر  کاستی ها هم نمی توانیم باشیم البته حجم کاستی ها در شهرستان های مختلف متفاوت هستند وخادمین شما بصورت شبانه روزی در تلاشند تا کاستی های موجود را با توجه به همه دشمنی ها وفشارهای تحریم وحجمه های فرهنگی واقتصادی با وجود موانع فراوان رفع کنند.

زارع پور نقطه اتکای دشمن را ایجاد یاس ، نا امیدی در دل جوانان و نوجوانان دانست وافزود: دشمنان انقلاب تلاش دارند امید وایمان جوانان را ازآنها بگیرند.

وی ادامه داد : ما مسئولین شبانه روز در تلاشیم که مشکلات موجود در زمینه های فرهنگی،اقتصادی و اجتماعی را در شهرها وروستاهای کشور بررسی وبرطرف کنیم وبا کارجهادی امید وایمان را به جوانان برگردانیم .

وی تصریح کرد : از فرصتی که دراختیار ما گذاشته شده باید نشان بدهیم که می توانیم مشکلات مردم را حل کنیم که بدرقه سفرآخرت هریک ازما خواهد بود.

وی عنوان کرد : برای حل مشکلات کشور دربحث تولید واقتصاد نیاز به کار جهادی است و برای این کار اولین بار توسط جهادگران ما دربحث زیر ساخت های ارتباطی درعمق اقیانوس ، ۱۵۷کیلومتر فیبر نوری بصورت زیر دریایی کشیده شده و جزایر سه گانه را به سرزمین اصلی متصل کردند .

وی در خصوص ماهواره های فضایی گفت: نهمین پرتاپ فضایی را با نسل جدید ارتباطات احیا کردیم.

وی اظهار کرد : زیر ساخت اینترنت پرسرعت که درشهرهای استان گلستان اجرایی شده از نمونه فن آوری هایی است که هنوز در تهران راه اندازی نشده است.

وزیر ارتباطات گفت : امروز نیز در شهر دوزین  آزادشهر که  شهری کوچک و ازمناطق  محروم است فیبرنوری با اخرین فن آوری نوین برای افرادی که به دنبال کسب وکار اینترنتی هستند ، انجام دادیم ودرحال حاضر در هر شهراستان دو اپراتور وجود دارد وامید داریم که اپراتور مخابرات خود را به روز کند ، اپراتور دوم هم شرکت های وب  درشهر با زیر ساخت پرسرعت فعال فراهم شده است  که وظیفه ما تقویت سکوهای ایرانی وشبکه های داخلی است.

جمعه با حضور رئیس جمهور در مراوه تپه پروژه ملی فیبر نوری برای منازل و کسب و کار افتتاح  خواهد شد و کلیه شهرهای استان با سرعت های چند صد مگابیت بر ثانیه  قابل استفاده است .

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید