کد خبر:6349
پ

سردرگمی مردم در صف نان کارتی!

حسن زندی به نقل ازکسب و کار نیوز _ تجهیز نانوایی ها به کارتخوان هوشمند مدتی است اجرایی شده است. این در حالی است که مشاهدات میدانی نشان می دهد بانکهای عامل قادر به تامین رول کاغذ این کارتخوان ها نیستند و آشفته بازاری در نانوایی ها به راه افتاده است. همین اتفاق منجر به […]

حسن زندی به نقل ازکسب و کار نیوز _ تجهیز نانوایی ها به کارتخوان هوشمند مدتی است اجرایی شده است. این در حالی است که مشاهدات میدانی نشان می دهد بانکهای عامل قادر به تامین رول کاغذ این کارتخوان ها نیستند و آشفته بازاری در نانوایی ها به راه افتاده است. همین اتفاق منجر به سودجویی برخی نانوایی ها مبنی بر افزایش خودسرانه نرخ نان شده است.

▪️مردم روزانه در حالی در صف نانوایی می ایستند که هر روز شاهد تغییر نرخ نان هستند. در جدیدترین آمار منتشر شده از سوی سازمان تعزیرات نیز نانوایی در صدر شکایات مردمی قرار گرفته اند.

✅محمد جواد کرمی، رئیس اتحادیه نان‌های فانتزی:

🔹نان مسئله ای نیست که هر روز در رابطه با آن خبری مبنی بر افزایش قیمتها منتشر شود. این کالا یعنی نان با معیشت روزمره مردم سروکار دارد.

🔹نحوه توزیع دستگاه‌های هوشمند یارانه نان در نانوایان مورد انتقاد است. این شیوه پرداخت یارانه تکرار روند سابق است. چراکه مردم به سمت نانوایانی که مجهز به این دستگاه‌ها هستند، هدایت می‌شوند و رانت همچنان وجود دارد.

🔹این دستگاه‌های پز باید به همه واحد‌های نانوایی که مجوز دارند داده شود تا مردم حق انتخاب داشته باشند که نیاز خود را از واحدی که کیفیت بهتری دارد خریداری کنند.

🔹افزایش هزینه‌های جانبی نانوایان سنتی به گونه ای است که در شرایط فعلی اگر آرد به‌ صورت مجانی در اختیار نانوایان قرار داده شود باز هم کفاف هزینه‌های جانبی آن‌ها از جمله هزینه کارگری، انرژی و… نمی‌دهد. از این‌رو نانوایی ها خواهان افزایش نرخ نان هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 6 =

کلید مقابل را فعال کنید