کد خبر:7978
پ

گلستان به عنوان برترین استان در حوزه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی انتخاب شد

برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان با حضور جمع  از اندیشمندان داخلی و خارجی و با شرکت بیش از ۱۰۰ مقاله، برگزار شد. دکتر زنگانه استاندارگلستان در دومین همایش منطقه ای وحدت اسلامی از تمامی دست اندرکاران این همایش که در مسیر گام دوم انقلاب از هیچ گونه تلاشی دریغ نکردند تقدیر […]

برگزاری دومین اجلاس منطقه ای وحدت اسلامی در گلستان با حضور جمع  از اندیشمندان داخلی و خارجی و با شرکت بیش از ۱۰۰ مقاله، برگزار شد.

دکتر زنگانه استاندارگلستان در دومین همایش منطقه ای وحدت اسلامی از تمامی دست اندرکاران این همایش که در مسیر گام دوم انقلاب از هیچ گونه تلاشی دریغ نکردند تقدیر می نمایم و بر این باورم که این همایش می تواند نقشی تاثیرگذاری در وحدت بیش از پیش موجود در منطقه، کشور و استان داشته باشد

استاندارگلستان افزود:خداوند متعال را شاکریم که در این برهه تاریخی نگارستان ایران میزبان دومین اجلاس منطقه‌ای وحدت اسلامی با حضور اندیشمندان، متفکران و نخبگان بین المللی و داخلی است.

همچنین دراین همایش دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی گفت:۶۰ مهمان از کشورهای روسیه، قزاقستان، قرقیزستان که شامل چهار مفتی از ایالت های مختلف روسیه، مفتی اعظم قرقیزستان و مهمان هایی از سایر کشور های همسایه اجلاس بین المللی وحدت اسلامی در گلستان حضور دارند.

حجت الاسلام حمید شهریاری در نشست خبری  اظهار کرد: با مطالعات انجام شده گلستان به عنوان برترین استان در حوزه تقریب مذاهب و وحدت اسلامی انتخاب شد و تصمیم بر این شد تا دومین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی در این استان برگزار شود.

وی گفت: ۱۲ اثر در حوزه تقریب مذاهب در روز اول اجلاس رونمایی می‌شود و ۲۰ سخنران داخلی و خارجی خواهیم داشت و از شخصیت ترقیبی برجسته استان معرفی خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین شهریاری گفت: ما شاهد وحدت در بین مذاهب مختلف در گلستان هستیم که این وحدت در نتیجه تلاش های روحانیون، رسانه ها و مسئولان استان است.

وی توضیح داد: در سابق اجلاس به صورت کشوری بود اما به دلیل محدودیت‌ها به دو شکل کنفرانس منطقه‌ای استانی و کنفرانس منطقه‌ای خارجی رسیدیم.

وی افزود: اولین کنفرانس وحدت اسلامی در کردستان برگزار شد که آثار بسیار ارزشمندی به دنبال داشت.

وی بیان کرد: دشمن ۴۴ سال طراحی های گسترده ای برای ایجاد تفرقه در وحدت اسلامی انجام داد که یکی پس از دیگری با شکست مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: حضور انبوهی از مردم در ۲۲ بهمن، تمام نقشه های دشمن برای انشقاق در کشور را نقش برآب کرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید