کد خبر:14960
پ
رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان؛

۹۵ درصد واحد‌های تولیدی در گلستان نیازمند سرمایه در گردش هستند

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: حدود ۹۵ درصد واحد‌های تولیدی در استان گلستان در زمره واحد‌های خرد و کوچک تلقی می‌شوند که اکثر این واحد‌ها نیازمند سرمایه در گردش و نقدینگی دارند. به گزارش پایگاه خبری تحرک نو از گرگان، رمضان بهرامی ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی استان اظهار […]

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان گفت: حدود ۹۵ درصد واحد‌های تولیدی در استان گلستان در زمره واحد‌های خرد و کوچک تلقی می‌شوند که اکثر این واحد‌ها نیازمند سرمایه در گردش و نقدینگی دارند.

به گزارش پایگاه خبری تحرک نو از گرگان، رمضان بهرامی ظهر امروز در بازدید خبرنگاران از واحدهای تولیدی استان اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد واحد‌های تولیدی در استان گلستان در زمره واحد‌های خرد و کوچک تلقی می‌شوند که اکثر این واحد‌ها نیازمند سرمایه در گردش و نقدینگی دارند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان افزود: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استانداری گلستان کارآیی و ثمر‌بخشی لازم را ندارند.

وی بیان کرد: راه اندازی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداریها یکی از رویکرد‌های ترسیم شده برای حمایت از تولیدکنندگان در استانها است که متاسفانه این ابزار در استان گلستان از مسیر تعیین شده منحرف شده است.

وی اضافه کرد: شرایط برای حمایت از تولید در گلستان رضایت‌بخش نیست و بخشی از امور اجرایی با حمایتهای قوه قضاییه به پیش میرود.

بهرامی عنوان کرد: جلسات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گرگان تنزل زیادی داشته است و بخش زیادی از حاضران در این جلسه مهم را کارشناسان ادارات مرتبط تشکیل می‌دهند و خبری از مدیران کل نیست.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان گفت: وضعیت ناکارآمد و کم اثر مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استانداری گلستان سبب شده تا رغبت تولیدکنندگان برای حضور در این جلسه و پیگیری مشکلات کاهش یابد.

بهرامی افزود: در حال حاضر بخشی از تولیدکنندگان تلاش می‌کنند تا مباحث و خواسته‌های خود را در جلسات ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری گلستان بدلیل بیشتر بودن اثربخشی مصوبات آن مطرح کنند.

وی اظهارکرد: شاهد شکل گیری رانت در بهره وری از تسهیلات در گلستان هستیم که تنها ۹۰ درصد از تسهیلات در اختیار ۱۰ درصد متقاضیان قرار می‌گیرند.

وی بیان کرد: همه در دیپلماسی خارجی برای ارتباط با ترکمنستان فعال شدند اما هیچ تحرکی در استان وجود ندارد و تنها جایی که در این ارتباط جلسه برگزار شد، دستگاه قضایی بود ودر اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان برای هر استان برنامه داریم و قصد داریم از مزیت همه استانها استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: اتاق برای ارتقا سرویس دهی به تجار در خراسان رضوی و ورود به حوزه اکوتوریسم در این استان برنامه ریزی کرده است.

وی با بیان اینکه در پی اخذ نمایندگی اتاق مشترک ایران و ترکمنستان در خراسان شمالی هستیم، گفت: ساختار اداری و همراهی استانهای خراسان رضوی و شمالی با بخش خصوصی و تجارت بسیار صمیمانه است وگشایش مرز خراسان با کشور ترکمنستان از خواسته های ما در اتاق مشترک است.

وی با اشاره به اینکه نباید صادرات ما به ترکمنستان به دو کامیون سیب زمینی، مرکبات و سیفی جات ختم شود، بیان کرد: خط لوله گاز ظرفیت بسیار بزرگی است که میتواند خلا صنایع سلولزی و پتروشیمی را هم پرکنند.

رئیس اتاق مشترک بازرگانی ایران و ترکمنستان تصریح کرد: بازارچه مرزی یکی از خواسته های مرزنشینان است و اگر امکان تجارت چمدانی فراهم شود برای دو هزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.

وی تصریح کرد: کشور ترکمنستان را نباید صرفا با چشم یک کشور ۶.۵ میلیون نفری نگاه کرد بلکه این کشور به عنوان یک هاب به حساب می آید که یک مخاطب ۲۵۰ میلیونی برای محصولات ایران در آنجا وجود دارد

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان عنوان کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای برای حمایت از تولید دارد و بار‌ها با حضور وزرای مربوطه برای حل مشکلات تولیدی کارهای خوبی انجام داده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 + 2 =

کلید مقابل را فعال کنید