کد خبر:15120
پ
مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت:

۹۵ درصد درآمد سال گذشته استان از محل درآمدهای مالیاتی

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت:از دریافت مالیات افزون بر ۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان سال گذشته درآمد مالیاتی استان  بوده است. به گزارقربان حاجی مشهدی اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد درآمد سال گذشته استان از محل درآمدهای مالیاتی بوده است که از مجموع، ۲ هزارو ۹۵۰ میلیارد تومان تعهد که برعهده اداره کل […]

مدیر کل امور مالیاتی استان گلستان گفت:از دریافت مالیات افزون بر ۳ هزارو ۲۵۰ میلیارد تومان سال گذشته درآمد مالیاتی استان  بوده است.


به گزارقربان حاجی مشهدی اظهار کرد: حدود ۹۵ درصد درآمد سال گذشته استان از محل درآمدهای مالیاتی بوده است که از مجموع، ۲ هزارو ۹۵۰ میلیارد تومان تعهد که برعهده اداره کل امورمالیاتی بوده بالغ بر ۳ هزار و ۲۵۰میلیارد تومان درآمد داشته است.
مدیرکل امورمالیاتی گلستان از وصول ۱۱۰ درصدی مالیات درسال گذشته خبرداد وافزود: علاوه بر وصول مالیات، که برنامه ریزی استان در کنار حمایت از تولید اشتغال و دستور مقام معظم رهبری بر جلوگیری از فرارمالیاتی بوده موفق شدیم مبالغ بسیار چشمگیری را از محل فرار مالیاتی وصول کنیم.
وی ادامه داد: بسیاری از پرونده های مالیاتی که در طی چند سال اخیر بحث معوقات مالیاتی و فرار مالیاتی در آن توجه نشده بود در جهت وصول به سراغ مودیان رفتیم و مبالغ دریافتی به حساب خزانه دولت واریزشد
وی تصریح کرد: در کناردریافت مالیات، وصول ارزش افزوده برعهده سازمان امورمالیاتی است که مستقیما وصول و به حساب شهرداری ها و فرمانداری‌ها واریز می‌کند که درسال گذشته افزون بر
۴۶۴ میلیارد تومان به حساب این دو دستگاه واریز شد در حالی که وصول این مبلغ در سال ۱۴۰۱ افزون بر ۲۵۱ میلیارد تومان بوده است.
وی بیان کرد: در بحث ورزش ۲۷ صدم درصد از ۹ درصد مالیات ارزش افزوده وصول شد که به ورزش و جوانان گرگان افزون بر ۲۰ میلیارد تومان واریزشد و از محل عوارض ارزش افزوده بالغ بر ۸۷ میلیارد تومان به حساب شهرداری گرگان و ۳۷ میلیارد تومن به حساب شهرداری گنبد و ۱۹۰ میلیارد تومان هم بابت سلامت جامعه به دانشگاه علوم پزشکی استان واریزشده است.
حاجی مشهدی گفت: در سال ۱۴۰۳ مسئولیت امورمالیاتی استان سنگین تر شده و سهمیه استان گلستان از محل درآمدهای مالیاتی از ۳ همت تقریبا به ۵ ونیم همت افزایش پیدا کرده است .
وی افزود: تعهد دوماه اول سالجاری در جهت دریافت مالیات ۴ همت بود که بالغ بر ۴۷۰ میلیارد تومان تحقق مالیات استان بوده است.
وی با بیان اینکه صنعت گران منطقه آزاد اینچه برون ۲۰ سال از پرداخت مالیات معاف خواهند بود، بیان کرد: استان گلستان به جهت داشتن معافیتهای مالیاتی متعدد در بخش کشاورزی، صنعت شرایط خاصی دارد و از پرداخت مالیات به موجب ماده ۸۱ قانون مستقیم معاف هستند و صنایع بزرگ استان مشمول معافیت های مالیاتی ماده ۱۳۲ که گاها تا ۲۰ سال هم معافیت های مالیاتی به آنها تحقق خواهد گرفت

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 12 =

کلید مقابل را فعال کنید