کد خبر:4330
پ

۶۵۰ هکتار درختکاری طی سال جاری در گلستان انجام شد

به گزارش تحرک نو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: در سال جاری متعهد شدیم که هزار هکتار از عرصه ها را درختکاری کنیم که تاکنون ۶۵۰ هکتار درختکاری انجام و این عملیات تا ۱۵ فروردین 1401 ادامه دارد .عبدالرحیم لطفی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در […]

به گزارش تحرک نو، مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اظهار کرد: در سال جاری متعهد شدیم که هزار هکتار از عرصه ها را درختکاری کنیم که تاکنون ۶۵۰ هکتار درختکاری انجام و این عملیات تا ۱۵ فروردین 1401 ادامه دارد .
عبدالرحیم لطفی در خصوص مصوبات سفر رئیس جمهور گفت: حدود ۵۰۰ میلیارد تومان در زمینه آبخیزداری درطی سه سال پیش بینی شده است.
وی افزود: ۱۱۰ میلیارد تومان برای طرح بیابان زدایی و ۵۰ میلیارد تومان برای تجهیزات اطفاء حریق تخصیص داده شد.
لطفی افزود: از سال ۹۶ وضعیت استان از نظر اطفاء حریق بهتر و تجهیزات کامل تر شده است.
وی درخصوص طرح ملی گفت، واگذاری زمین در شهر و روستاها با اظهارنظرنماینده دستگاه‌های مختلف از جمله محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی مشخص و اگر جزء ممنوعیت‌ها نباشد آن قطعات واگذار خواهد شد.
لطفی بیان کرد: تا کنون ۱۰۰ روستا درخواست و اگر اراضی ملی داشته باشیم بر اساس درخواست، طرح هادی را بررسی و زمین واگذار خواهدشد.
وی در خصوص اراضی شهری گفت:در ۹ شهرستان عرصه منابع طبیعی داشتیم و تا کنون سه قطعه زمین در گرگان، یک هکتار در کلاله، دو قطعه زمین در رامیان تحویل و بیشترین سطح واگذار شده در مراوه تپه است.
لطفی گفت: یک هزار و ۲۰۰ هکتار عرصه منابع طبیعی برای ساخت مسکن در شهرها واگذار شده است.
وی در خصوص واگذاری زمین بیان کرد: اگر زمین ملی فاقد پوشش باشد می‌توانیم بر اساس پروتکل‌ها آنها را واگذار که این امر در کمیسیون حریم هم بررسی خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید