کد خبر:2709
پ

۶۰ درصد کارگران کشور بیمه ندارند

محرومیت کارگران از حقوق ابتدایی فرار کارفرمایان از قوانین کار علی قنبری، کارشناس اقتصادی گفت:تا قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور نیز قوانین بسیاری توسط کارفرمایان دور زده می شد و حقوق بسیاری از کارگران ضایع شده است. اما با آغاز بیماری کرونا تعداد بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند و کارفرمایان و […]

محرومیت کارگران از حقوق ابتدایی

فرار کارفرمایان از قوانین کار

علی قنبری، کارشناس اقتصادی گفت:تا قبل از شیوع بیماری کرونا در کشور نیز قوانین بسیاری توسط کارفرمایان دور زده می شد و حقوق بسیاری از کارگران ضایع شده است.

اما با آغاز بیماری کرونا تعداد بسیاری از کارگران از کار بیکار شدند و کارفرمایان و صاحبان مشاغل به دلیل آگاهی از نیاز کارگران برای یافتن شغل، آنها را از کوچکترین حقوق خود نیز محروم کردند.

در سال ۹۹ که بحران کرونا بر تمامی مشاغل تاثیر گذاشت و موجب نابودی بسیاری از آنها شد نیاز کارگران به کار بیشتر شد. کارفرمایان متوجه بودند که کارگران با هر شرایطی تن به کار می دهند و برای منفعت طلبی خود کارگران را به کمترین حقوق و مزایا به کار گرفتند.

در تمام دنیا بیمه اصلی ترین و مهم ترین حق کارگر برای اشتغال است. در ایران اما راه های فرار بسیاری برای عدم بیمه کارگران وجود دارد و بحران کرونا نیز به این مشکلات اضافه کرد. دستمزد کارگران در ایران بسیار کم و پایین تر از حد استاندارد است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 4 =

کلید مقابل را فعال کنید