کد خبر:5725
پ

۳۰۰ فعال رسانه ای در گلستان داریم

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از فعالیت بیش از ۳۰۰ فعال رسانه ای در سطح استان خبر داد.به گزارش تحرک نو؛ محمد رعیت بمناسبت روز خبرنگار (17 مرداد) در گفت و گو با گلستان فردا با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد خبرنگاران استان وجود ندارد،گفت:تنها مرجع رسمی در این زمینه معاونت […]

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از فعالیت بیش از ۳۰۰ فعال رسانه ای در سطح استان خبر داد.
به گزارش تحرک نو؛ محمد رعیت بمناسبت روز خبرنگار (17 مرداد) در گفت و گو با گلستان فردا با بیان اینکه هنوز آمار دقیقی از تعداد خبرنگاران استان وجود ندارد،گفت:تنها مرجع رسمی در این زمینه معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد است و در همین راستا پیگیری هایی داشته ایم تا تعداد دقیق خبرنگاران استان مشخص شود.
وی افزود:در حال حاضر ملاک این معاونت برای شناسایی خبرنگاران،سایت www.eresaneh.ir است که خبرنگاران باید اطلاعات و تعدادی از اخبار ماهانه خود را در آن قرار دهند.
وی با بیان اینکه شناسایی دقیق تعداد خبرنگاران استان همچنان ادامه دارد،گفت:با توجه به تعداد رسانه های دارای مجوز در استان می توان برآورد حدودی از تعداد فعالین رسانه استان داشت.
وی افزود:طبق مجوزهای صادره در استان در حال حاضر ۱۷۰ رسانه داریم.
وی در تشریح دسته بندی رسانه های استان گفت:از مجموع ۱۷۰ رسانه استان ۸۵ رسانه چاپی و ۶۷ مجوز در پایگاه خبری-تحلیلی هستند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد گلستان خاطرنشان کرد:خبرگزاری ها و نمایندگی روزنامه های سراسری در این آمار نمی آیند،چون این رسانه ها کشوری بوده و مجوز خود را از وزارت ارشاد دریافت کرده اند و در استان تنها نمایندگی آنها فعال است.
رعیت در ادامه با اشاره به اهمیت کار رسانه ها،گفت:در حال حاضر عصر،عصر رسانه است و تمام افراد جامعه هم با رسانه در ارتباط بوده و بخش عمده اطلاعات خود را از آنها دریافت می کنند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در ادامه به مشکلات فعالان رسانه هم اشاره کرد و افزود: متاسفانه مشکلات بسیاری در حوزه کار رسانه وجود دارد که از جمله آن می توان به نبود امنیت شغلی،درآمد پایین،مشکلات بیمه،نبود فیلتر مناسب برای ورود خبرنگاران حرفه ای و … اشاره کرد.
رعیت گفت:در حال حاضر معاونت مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه هایی را در دستور کار قرار داده تا بتواند فعالان رسانه ای واقعی را شناسایی کرده و حوزه رسانه را به سمت حرفه ای تر شدن و شناسنامه دار شدن با هویت مشخص پیش ببرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان اشاره ای هم به مشکلات رسانه های مکتوب استان داشت و افزود:باتوجه به عدم استقبال از رسانه های مکتوب و از طرفی شرایط کرونایی و کمبود کاغذ،این رسانه ها با مشکلات بسیاری مواجه هستند.
وی افزود:با توجه به اینکه استان گلستان جزو 10 استان محروم در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی طبقه بندی شده،سخت گیری که برای رسانه های مکتوب سایر استان ها به لحاظ تعداد صفحات و تیراژ وجود دارد در استان ما کمتر است،با این حال باز این رسانه ها با چالش های بسیاری مواجه هستند و نیاز است که اقدام جدی در حمایت از آنها صورت گیرد.
وی گفت:در شرایط فعلی ادارات دولتی استان می توانند با اختصاص اعتبارات جزیی حمایت خوبی از این رسانه ها داشته باشند و این درخواست را داریم که ادارات به تقویت بنیه مالی این رسانه ها کمک کنند.
وی افزود:همه باید بدانند که هرچه رسانه در استان تقویت شود،فرهنگ،آگاهی بخشی،اطلاع رسانی و … هم در استان تقویت می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید