کد خبر:8639
پ

۲ میلیون نهال در نهالستان های دولتی گلستان تولید شده است

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید بیش از دو میلیون نهال در نهالستان های دولتی در سال ۱۴۰۲ برای کاشت در طرح مردمی یک میلیارد درخت خبر داد. حمید سلامتی اظهار کرد: اقدامات انجام شده برای تولید نهال از آذر سال گذشته انجام شده و تولید این نهال ها در حال افزایش است. […]

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از تولید بیش از دو میلیون نهال در نهالستان های دولتی در سال ۱۴۰۲ برای کاشت در طرح مردمی یک میلیارد درخت خبر داد.

حمید سلامتی اظهار کرد: اقدامات انجام شده برای تولید نهال از آذر سال گذشته انجام شده و تولید این نهال ها در حال افزایش است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: این نهال ها در نهالستان های دولتی قپان شهرستان کلاله، قرق شهرستان گرگان، سوسرا شهرستان آزادشهر و تاویر شهرستان علی آباد تولید می شود.

وی ادامه داد: گونه های بلوط، داغداغان، افرا، انجیلی و زبان گنجشک به عنوان گونه های جنگلی و گونه سنجد تلخ، سرو خمره ای و سرو شیراز به عنوان گونه های فضای سبز و گونه اکالیپتوس و صنوبر به عنوان گونه های زراعت چوب در نظر گرفته شده است.

سلامتی با تاکید اینکه در نهالستان قرق حدود یک میلیون و ۲۱۳ هزار اصله نهال تولید شده است، گفت: در نهالستان قپان ۲۵۲ هزار اصله نهال، در نهالستان سوسرا ۲۶۰ هزار نهال و در نهالستان تاویر ۲۸۵ هزار اصله نهال موجود است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان تصریح کرد: این نهال های جنگلی با هدف توسعه، احیاء و غنی سازی عرصه های جنگلی، توسعه فضای سبز و زراعت چوب کشت می شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید