کد خبر:8200
پ

۲۵ هکتار از جنگل‌های گالیکش همچنان در آتش می‌سوزد

فرماندار گالیکش گفت: پس از سه بار مهار آتش در عرصه‌های جنگلی این شهرستان، آتش از ظهر امروز بار دیگر در جنگل‌های این شهرستان زبانه کشید و در اثر آن حدود ۲۵ تا ۲۶ هکتار از این عرصه‌ها در حال سوختن است. علی جوان حاذق‌خواه دوشنبه شب اظهارکرد: از ظهر روزدوشنبه در ارتفاعات روستاهای بش […]

فرماندار گالیکش گفت: پس از سه بار مهار آتش در عرصه‌های جنگلی این شهرستان، آتش از ظهر امروز بار دیگر در جنگل‌های این شهرستان زبانه کشید و در اثر آن حدود ۲۵ تا ۲۶ هکتار از این عرصه‌ها در حال سوختن است.

علی جوان حاذق‌خواه دوشنبه شب اظهارکرد: از ظهر روزدوشنبه در ارتفاعات روستاهای بش اویلی به سمت ترجنلی در سه نقطه مختلف آتش سوزی شروع که نشانه‌ها حاکی از عمدی بودن آنهاست و تاکنون نیروهای اطفای حریق موفق به کنترل و مهار آتش نشدند.

وی افزود: ۸۰ نفر از تیم نیروهای منابع طبیعی، بسیج و مردم محلی در محل آتش سوزی حضور و بارندگی پیش بینی شده برای صبح سه شنبه امیدواریم به خاموش کردن آتش کمک کند درصورت عدم خاموشی درخواست بالگرد خواهیم داد.

فرماندار گالیکش گفت: از روز پنجشنبه هفته گذشته سه مرحله آتش‌سوزی رخ داد و به حدود ۲۰ هکتار از عرصه‌های جنگلیدر جنگل‌های گالیکش در منطقه جنگلی شن‌چال حد فاصل روستای بش اویلی و ترجنلی به صورت کف‌سوز خسارت زد که با کمک نیروهای منابع طبیعی و مردم محلی وهمراهی دستگاه‌های امدادی مهار شد و از ظهر روز شاهد چهارمین مرحله شروع آتش سوزی هستیم.

همچنین فرماندار آزادشهر هم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از خسارت آتش سوزی از نوع کف سوز به سه تا چهار هکتار از عرصه‌های جنگلی این شهرستان خبر داد و بیان کرد: ساعت ۱۰ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در جنگل‌های روستای کوه میان این شهرستان گزارش شد که بلافاصله نیروهای مقابله با حریق به محل اعزام شدند.

سیدجواد کریمی افزود: با تلاش بی وقفه نیروهای امدادی، بسیج و منابع طبیعی پس از هفت ساعت این آتش سوزی به طور کامل مهار شد.

وی با اشاره به اینکه علت آتش سوزی در دست بررسی است، اظهارکرد: با توجه به افزایش دما و وزش بادهای گرم در کنار وجود برگ‌های خشک فراوان در کف جنگل‌ها، با کوچکترین جرقه‌ای احتمال وقوع آتش سوزی وجود دارد.

فرماندار آزادشهر تاکید کرد: نیروهای منابع طبیعی برای اطمینان از شعله نگرفتن دوباره آتش همچنان در محل آتش سوزی مستقر خواهند بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + 20 =

کلید مقابل را فعال کنید