کد خبر:7836
پ

۱۶۰ واحد طرح ملی نهضت مسکن در گلستان افتتاح شد

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با پنج استان کشور امروز پنجشنبه، ۱۶۰ واحد مسکونی از واحدهای طرح مسکن مهر در این استان افتتاح شد. مهدی ملک در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گذشته ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر […]

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: همزمان با پنج استان کشور امروز پنجشنبه، ۱۶۰ واحد مسکونی از واحدهای طرح مسکن مهر در این استان افتتاح شد.

مهدی ملک در حاشیه این مراسم در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در گذشته ساخت بیش از ۳ هزار واحد مسکونی در قالب طرح مسکن مهر در این استان متوقف شده بود.

وی بیان کرد: با پیگیری انجام شده برای رفع این توقف با برداشتن موانع، بخشی از این واحدها خودمالک شده و برخی دیگر هنوز مشکلات حقوقی دارند که تلاش داریم تا روند حل این بخش هم تسریع شود.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع واحدهای توقیف شده از گذشته، امروز شاهد فعال شدن کارگاه‌های ساخت و ساز هزار و ۸۶۰ واحد در استان هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از این واحدهایی که در حال ساخت و ساز هستند، ۱۶۰ واحد ۸۵ متری ۲ خوابه، بطور همزمان با استان‌های دیگر در شهر گرگان افتتاح و تحویل مالکین شد.

ملک افزود: امید داریم روند ساخت و ساز مابقی این واحدها با تسهیل شرایط واگذاری بسته‌های تشویقی و حمایت‌های وزارت راه و شهرسازی، در قالب نهضت ملی مسکن سرعت بیشتری بگیرد.

وی یادآور شد: با برنامه‌ریزی انجام شده، در اسفند ماه سال جاری، عملیات اجرایی ساخت ۳ هزار واحد مسکونی دیگر در قالب همین طرح آغاز خواهد شد.

وی در ادامه به افتتاح پروژه‌های دهه فجر سال جاری اشاره کرد و گفت: در این ایام در مجموع در حوزه این وزارتخانه ۷۶ پروژه با ۷ هزار و ۹۷۰ میلیارد ریال افتتاح و بهره‌برداری رسید.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان ادامه داد: از این تعداد ۶۸ پروژه مربوط به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با ۴ هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال و ۶ پروژه با هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال مربوط به حوزه راه و شهرسازی است.

ملک تصریح کرد: ۲ پروژه هم مربوط به دفتر نمایندگی شرکت ساخت حمل و نقل عمومی کشور در استان با ۲ هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال است.

وی یادآور شد: در نهضت ملی مسکن، در ۳۳ شهر استان، تاکنون ۹۳ هزار و ۵۹۵ نفر نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۱۳ هزار و ۳۴۶ نفر چهار شرط لازم را دارند.

مدیرکل راه و شهرسازی گلستان گفت: از تعداد واجدین شرایط فعلی، ۳ هزارو ۸۱۰ نفر تاکنون ۴۰۰ میلیون ریال ودیعه اولیه را واریز کردند.

ملک بیان کرد: کار ساخت ۳ هزار و ۳۸۰ واحد مسکونی گلستان در قالب طرح نهضت ملی مسکن آغاز شده که در مراحل مختلفی از فنداسیون تا نازک‌کاری قرار دارد.

وی اظهار کرد: همچنین برای باقی مانده متقاضیان واجد شرایط واحدهایی از پروژه ساخت ۳ هزار واحدی که در اسفند ماه شاهد شروع عملیات آغاز ساخت آنها با مشارکت بنیاد مسکن و شرکت‌های طرف قرارداد خواهیم بود، در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به خانه‌دار شدن خانواده پنج قلوهای گنبدی به دستور وزیر راه و شهرسازی و تاکیدات استاندار، تصریح کرد: این واحد مورد نظر، منزلی یک طبقه و حیاط‌دار بوده که قرار است با بهره‌برداری از واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان مورد نظر، یک واحد مسکونی در اختیار این خانواده قرار بگیرد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده − 7 =

کلید مقابل را فعال کنید