کد خبر:7788
پ

۱۳۰ روستای گلستان با تنش شدید آب مواجه است

استاندار گلستان: گلستان با تنش آبی شدید دارای ۱۳۰ روستا است و به شدت نیازمند توجه است. به گزارش پایگاه خبری تحرک نو؛ علی محمد زنگانه در دیدار با جانشین سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: شیرین‌سازی آب خزر ضرورت جدی برای رفع تنش آبی استان است گلستان واز طرف دیگر ناچار به تکمیل […]

استاندار گلستان: گلستان با تنش آبی شدید دارای ۱۳۰ روستا است و به شدت نیازمند توجه است.

به گزارش پایگاه خبری تحرک نو؛ علی محمد زنگانه در دیدار با جانشین سازمان برنامه و بودجه کشور اظهار کرد: شیرین‌سازی آب خزر ضرورت جدی برای رفع تنش آبی استان است گلستان واز طرف دیگر ناچار به تکمیل سدهای در دست احداث هستیم.

وی افزود: استان  دارای ۱۳۰ روستا با تنش آبی شدید است و به شدت نیازمند توجه است.

استاندار گلستان درخصوص میزان اعتبار تخصیص داده شده اظهارکرد: تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان برای رفع تنش آبی در استان هزینه گردید اما همچنان به دلیل روش‌های غلط گذشته دچار مشکل هستیم.

وی گفت: شرایط اعتباری استان به صورتی است که رفع تنش آبی در این روستاها  نیازمند توجه و تزریق بودجه از منابع ملی است و تک منبعی بودن تامین آب شرب به شدت باعث چالش استان شده است.

زنگانه افزود: سد میرداماد ۸ میلیون متر مکعب آب را برای شرب ذخیره می‌کند که یک چهارم آب شرب شهر گرگان را تامین می‌کند.

استاندارگلستان با تقاضای تخصیص بودجه لازم برای اجرای سد اظهارکرد: ما آمادگی داریم در خردادماه سال آینده کلنگ‌زنی سد را انجام دهیم  اما تقاضا  تخصیص داریم  بودجه‌های اجرای این سد را به نحوی تخصیص که در اجرای پروژه تسریع شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − شش =

کلید مقابل را فعال کنید