کد خبر:6750
پ

گلستان پایلوت اجرای طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی است.

به گزارش زندی ازتحرک نو؛ مریم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی را از سال گذشته در کشور آغاز کرده و گلستان پایلوت اجرای این طرح است. معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری‌های سالمندی مانند […]

به گزارش زندی ازتحرک نو؛ مریم رضایی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سازمان بهزیستی کشور طرح آگاه سازی پیشگیری از معلولیت در دوران سالمندی را از سال گذشته در کشور آغاز کرده و گلستان پایلوت اجرای این طرح است.
معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان گفت: این طرح با هدف پیشگیری از بیماری‌های سالمندی مانند بیماری قلبی، دیابت، جسمی حرکتی در گروه‌های سنی ۴۰ سال به بالا و در پنج شهرستان رامیان، علی آباد کتول، گرگان، گنبدکاووس و آق‌قلا انجام می‌شود.
وی تاکید کرد: با توجه به میزان اعتبار اختصاص‌یافته سه هزار گلستانی تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.
رضایی با بیان اینکه ۶ مرکز آزمایش ژنتیک در استان گلستان است بیان کرد: در سال گذشته هزار و ۴۰۲ زوج آزمایش ژنتیک انجام دادند.
وی افزود: هزینه این آزمایش‌ها ۱۰ میلیون تومان است اما برای افراد تحت پوشش بهزیستی کاملاً رایگان و برای افراد عادی بر حسب توان مالی با تخفیف‌های ۳۰ تا ۷۰ درصد انجام می‌شود.
معاون توسعه و پیشگیری بهزیستی گلستان سن طلایی غربلال گری شنوایی را زیر شش ماه دانست وگفت: گلستان جزو استان هایی است که غربالگری را برای صد درصد نوزادان انجام می دهد.
وی افزود: هزینه غربال گری برای خانواده هایی که بضاعت مالی ندارند رایگان و این هزینه از خانواده های دیگر طبق تعرفه دریافت می شود.
رضایی گفت: رتبه گلستان از نظر آمار خودکشی رتبه ۱۵ تا ۲۰ بوده که بیشترین آمار خودکشی مربوط به شهرستان‌های بندرگز، آق قلا و کلاله است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 1 =

کلید مقابل را فعال کنید