کد خبر:6844
پ

گلستان سومین استان و پیشرو در اجرای عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گلستان را سومین استان و پیشرو در اجرای عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری دانست و گفت: در شش سال گذشته هفت هزار پورت فیبر نوری نصب شده و با اجرای این طرح این رقم دوبرابر خواهد شد. به گزارش تحرک نو؛مجید سلطانی در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی […]

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گلستان را سومین استان و پیشرو در اجرای عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری دانست و گفت: در شش سال گذشته هفت هزار پورت فیبر نوری نصب شده و با اجرای این طرح این رقم دوبرابر خواهد شد.
به گزارش تحرک نو؛مجید سلطانی در آئین آغاز عملیات اجرایی نهضت جهادی توسعه فیبر نوری مخابرات ایران افزود: سرمایه گذاری در زیست بوم دیجیتال باعث رشد اقتصادی می شود.
وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در زیست بوم دیجیتال باعث رشد اقتصادی می شود، اظهار کرد: در سال های گذشته به این موضوع کمتر توجه شده بود.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران افزود: در دنیا میانگین سهم اقتصاد دیجیتال در تولید ناخالص ملی ۲۲ درصد است در حالی که سهم ایران ۶.۹ درصد است.
سلطانی با بیان این مطلب که سهم اقتصاد دیجیتال ایران با دنیا فاصله دارد، گفت: غیر از فیبر نوری هیچ مسیر انتقالی نمی تواند جبران نیاز فناوری باشد.
وی حدود ۸۶ درصد از هزینه های شرکت مخابرات را برای نیروی انسانی دانست و اضافه کرد: این بدان معنا نیست که نیروی انسانی مازاد داریم بلکه نشان دهنده افزایش هزینه و کاهش درآمد است.
وی ادامه داد: بر اساس قانون کار هرسال حقوق کارمندان درصدی افزایش می یابد به عبارتی در یک دهه گذشته حقوق کارکنان ۱۲ برابر شده حال آنکه درآمد افزایش چشمگیری نداشته است.
به گفته او، سال ۹۰ درآمد شرکت مخابرات دوهزار و ۶۰۰ میلیارد تومان بود و امروز پس از ۱۲ سال این رقم یک هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان رسیده که گویای کاهش درآمدهای مخابرات است.
سود مخابرات کمتر از ۱۰ درصد است
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه نیازمند توسعه یک مدل کسب و کار برای مخابرات در همه استان ها هستیم، گفت: امروزه کسب و کار در مخابرات به بن بست رسیده است زیرا در حوزه پتروشیمی شرکت ها تا ۶۰ درصد سود دارند و این در حالی است که حاشیه سود مخابرات کمتر از ۱۰ درصد است.

ابراهیم محمودزاده افزود: گلستان در بخش فناوری و ارتباطات شاخص های برجسته و ظرفیت های مناسبی دارد.
وی اظهار کرد: شرکت مخابرات ایران از نظر تعرفه خدمات شرایط مناسبی ندارد زیرا با توجه به تورم و سایر شاخص های اقتصادی نرخ بازگشت سرمایه آن جزو کمترین هاست.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران افزود: توسعه باید تدریجی یا با روند تحولی انجام شود که برای شرکت مخابرات، توسعه تدریجی جوابگو نخواهد بود.
محمودزاده با بیان این نکته که ایجاد تحول در مخابرات منوط به تدوین برنامه پنج ساله است، گفت: ما نیازمند یک تغییر در برنامه ها و سیاست ها به منظور تنوع در ارائه خدمات هستیم.
به گفته وی، توسعه فیبر نوری به عنوان هدف وزارت ارتباطات نیست بلکه به عنوان افزایش خدمات دهی ما به مشترکان است.
رییس هیات مدیره شرکت مخابرات ایران بابیان اینکه ما در حوزه مخابرات فقط بر برخی زیرساخت ها کار کردیم، گفت: با توجه به سایر حوزه ها امروز باید تحولی در بخش مخابرات و فناوری ارتباطات ایجاد کنیم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − سه =

کلید مقابل را فعال کنید