کد خبر:5292
پ

گلستان تولید کننده کرم ابریشم در کشور

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان را تولید کننده کرم ابریشم در کشوردانست وگفت:امسال بیش از 44 تن پیله کرم ابریشم از نوغان داران خریداری شد که به استان گیلان فرستاده شد و این درحالی است که سال گذشته حدود 4 تن پیله از نوغان داران خریداری کردیم. نظری درآئین بهره برداری از فاز اول […]

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان را تولید کننده کرم ابریشم در کشوردانست وگفت:امسال بیش از 44 تن پیله کرم ابریشم از نوغان داران خریداری شد که به استان گیلان فرستاده شد و این درحالی است که سال گذشته حدود 4 تن پیله از نوغان داران خریداری کردیم.

نظری درآئین بهره برداری از فاز اول زنجیره نوغان داری افزود:سال 98 درشرایط سخت کرونایی درفضای 50 هکتاری درمجتمع توتستان طرح نوغان داری آغاز شد که در 5/3 هکتار در فاز اول در قلبستان توت کشت شد.

وی بیان کرد:بعدازیکسال برداشت اولیه برای نوغان دارن داشتیم که در سال   1400 به دستور رئیس کمیته امداد 50 هکتار زیرکشت قرار گرفت که نهال به موقع تهیه و کشت شد.

وی اذعان کرد:امسال به همت باردهی درختان توت 1800 نوغان دار در استان گلستان بودند.

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) گلستان گفت:در سال 99 حدود یکهزارو800 تخم نوغان و در سال 1400 حدود 2 هزارو 800 تخم نوغان را توزیع کردیم.

به گفته نظری؛با خرید تخم نوغان توسط کمیته امداد و جهادکشاورزی نوغانداران ترغیب بیشتری در جهت تولید آن خواهندشد.

وی افزود:امسال با توجه به اینکه می توانستیم بیشتر برداشت کنیم اما 35 تن تخم نوغان برداشت کردیم ویکی ازبرنامه ها کشت پاییزه که در دستور کارمجتمع است.

وی اذعان کرد:اگر جهادکشاورزی تخم نوغان مرغوب در اختیارما قرار دهد تولید وبرداشت بهتر و مطلوب تری را انجام خواهیم داد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 3 =

کلید مقابل را فعال کنید