کد خبر:4825
پ

گرانی چراغ خاموش ۵۶۰ قلم دارو و کمرنگ بودن حمایت‌های بیمه‌ای؛

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=886456)_ معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت می گوید: سال گذشته ۵۶۰ قلم دارو افزایش قیمت داشتند که پوشش بیش از ۱۵ درصد آن در تعهد ما بود و حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت اعمال شده بود. ▪️رشد روزافزون هزینه‌های نظام‌های سلامت به ویژه افزایش قیمت دارو موجب […]

کسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=886456)_ معاون بیمه خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت می گوید: سال گذشته ۵۶۰ قلم دارو افزایش قیمت داشتند که پوشش بیش از ۱۵ درصد آن در تعهد ما بود و حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد افزایش قیمت اعمال شده بود.

▪️رشد روزافزون هزینه‌های نظام‌های سلامت به ویژه افزایش قیمت دارو موجب نارضایتی مردم و نگرانی بیماران شده است. به رغم اعلام تامین ارز دولتی دارو به میزان یک میلیارد دلار برای سال جاری، باز هم شاهد گرانی و کمبود اساسی در بخش دارویی کشور هستیم. فعالان صنعت دارو معتقدند ارز دولتی اقلام دارویی باید حذف شود.

▪️در مقابل حمایت از بیمه‌ها را هوشمندانه‌ترین راه جلوگیری از افزایش شدید قیمت دارو عنوان کرده اند. چرا که می‌توان آن‌را به صورت هوشمند هدایت کرد. بنابراین پول در جایی می‌نشنید که هزینه آن کمر شکن است و فشار هزینه‌ای توسط بیمه مدیریت می‌شود.

✅شریف نیا، عضو هیئت مدیره انجمن اقتصاد و مدیریت دارو:

🔹سیاست های اشتباه منجر به گرانی و کمبود دارو در کشور شد. آشفتگی بازار دارو نتیجه سازوکارهای غلط دولتهای گذشته بوده و می بایست با راهکارهای نتیجه بخش این بازار را نجارت داد.

🔹دارو و تهیه آن به دلیل اینکه ارتباط مستقیمی با سلامت مردم دارد باید مورد توجه ویژه ای باشد. پیاده کردن سیاست های نادرست موجب آسیب رساندن به سلامت مردم می شود.

🔹تصمیم غلط ایجاد ارز ترجیحی به حوزه دارو مشکلات را ایجاد کرد. می بایست با اصلاح روند اجرای این طرح جلوی گرانی و سختی های تهیه دارو گرفته شود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

کلید مقابل را فعال کنید