کد خبر:4324
پ

گام محکم برای نجات «خلیج گرگان» 

جلسه فوری علاج‌بخشی و نجات جزیره «آشوراده» و «خلیج گرگان» در ساختمان نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزرای مختلف مرتبط و استاندار گلستان و معاونان وی پس از دستور اکید رئیس جمهور در سفر به گلستان برگزار شد. زندی به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پی سفر آیت‌الله رئیسی و […]

جلسه فوری علاج‌بخشی و نجات جزیره «آشوراده» و «خلیج گرگان» در ساختمان نهاد ریاست جمهوری با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور و وزرای مختلف مرتبط و استاندار گلستان و معاونان وی پس از دستور اکید رئیس جمهور در سفر به گلستان برگزار شد.

زندی به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، در پی سفر آیت‌الله رئیسی و اعضای هیات دلت به استان گلستان و تاکید و دستور رئیس جمهور در خصوص مهلت ۱۰ روزه برای تعیین تکلیف لایروبی کانال‌های اصلی منتهی به «خلیج گرگان» و اجرای طرح طبیعت‌گردی و گردشگری جزیره «آشوراده»، جلسه پیگیری این دستور ساعاتی پیش در نهاد ریاست جمهوری به ریاست معاون اجرایی رئیس جمهور برگزار شد.

گفتنی است، این جلسه با حضور وزرای مربوطه و استاندار گلستان و معاونان وی تشکیل و مقرر شد ظرف یک هفته آینده موضوعات مختلف بررسی و پیگیری‌ها تا حصول نتیجه ادامه یابد.

لازم به ذکر است، پس از رایزنی‌های شبانه‌روزی استاندار گلستان و معاونت‌های هماهنگی امور اقتصادی و هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برای رفع موانع پیش‌روی احیاء خلیج گرگان و اجرای طرح طبیعت‌گری و گردشگری آشوراده، حجت‌الاسلام «سیدابراهیم رئیسی» رئیس جمهور در جزیره «آشوراده» و مناطق خشک شده «خلیج گرگان» حاضر و دستور صریح و قاطع را صادر کردند.

براساس آخرین بررسی‌های انجام شده تاکنون ۳۰ درصد از وسعت خلیج ارزشمند گرگان خشک شده و این امر به یک نگرانی زیست‌محیطی، چالش اجتماعی و مسئله‌ای پراهمیت تبدیل شده است.

همچنین باز شدن گره ۲۰ ساله اجرای طرح طبیعت‌گری و گردشگری جزیره آشوراده با حضور رئیس جمهور یکی دیگر از دستاوردهای مهم این سفر ارزشمند بوده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 + 19 =

کلید مقابل را فعال کنید