کد خبر:2862
پ

کمک ۵ میلیارد ریالی داوطلبان گلستانی در قالب طرح نذر آب

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از کمک ۵ میلیارد ریالی داوطلبان گلستانی در قالب طرح نذر آب خبر داد. فرهاد میقانی اظهار کرد: تیم اعزامی هلال احمر گلستان به فعالیت های معیشتی، بهداشتی و آموزشی خود در مناطق کم برخوردار و متاثر از خشکسالی استان هرمزگان در قالب طرح ملی نذرآب۴ پایان داد. وی افزود: […]

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از کمک ۵ میلیارد ریالی داوطلبان گلستانی در قالب طرح نذر آب خبر داد.

فرهاد میقانی اظهار کرد: تیم اعزامی هلال احمر گلستان به فعالیت های معیشتی، بهداشتی و آموزشی خود در مناطق کم برخوردار و متاثر از خشکسالی استان هرمزگان در قالب طرح ملی نذرآب۴ پایان داد.

وی افزود: طرح نذر آب از سه سال پیش و به دنبال بحران خشکسالی در استان‌های جنوب و جنوب شرقی کشور، با هدف تامین آب شرب مناطق محروم با کمک مردم و به همت جمعیت هلال احمر اجرا شده است. استان گلستان پس از سه سال پیاپی اجرای این طرح در استان سیستان و بلوچستان، امسال برای کاهش تنش های آبی به کمک مردم متاثر از خشکسالی شهرستان میناب در استان هرمزگان شتافته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: بر اساس بررسی های بعمل آمده در مناطق کم برخوردار و متاثر از خشکسالی شهرستان میناب و انتخاب بخش‌سندرک برای اجرای طرح نذر آب۴، یکصد دستگاه تانکر ۵۰۰ لیتری به ارزش ریالی یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال اهدایی خیرین داوطلب گلستانی به خانواده های روستایی تحویل داده شد.

وی در ادامه افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تبعات اقتصادی ناشی از آن و آسیب جدی به کسب و کار مردم، ۳۰۰ بسته معیشتی به ارزش یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال با حضور خیرین داوطلب میان خانواده های کم برخوردار توزیع شد.
میقانی خاطر نشان کرد: با نزدیک شدن به مهرماه و آغاز سال تحصیلی جدید، ۲ هزار و ۲۰۰ بسته لوازم التحریر، کیف مدرسه و اقلام فرهنگی به ارزش ۲ میلیارد ریال اهدایی خیرین گلستانی میان دانش آموزان روستاهای کم برخوردار و دورافتاده بخش سندرک توزیع شد.

وی توضیح داد: کودکان در هر شرایطی نیازمند بازی و گذران دوران کودکی هستند، به همین سبب ۱۰۰ عدد اسباب بازی و بازی فکری به ارزش ۴۰ میلیون ریال، از طرف خیرین داوطلب به کودکان این مناطق هدیه شد.

همچنین بنا ضرورت کمک به مردم در حوزه بهداشتی، ۲۵۰۰ بسته بهداشتی شامل ماسک و محلول ضدعفونی به ارزش ریالی ۵۰۰ میلیون ریال میان خانواده ها شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه آموزش در هر شرایطی مورد توجه است اضافه کرد: با توجه به قرار گرفتن هرمزگان بر کمربند چین خوردگی زاگرس و مکران و زلزله خیزی میناب و فرسوده و قدیمی بودن بافت منطقه، آموزش آمادگی در مخاطرات طبیعی زلزله به مردم برخی مناطق روستایی بخش سندرک ارائه شد.

وی در پایان گفت: پس از بررسی میدانی خیرین گلستانی در جریان اجرای طرح نذر آب۴ و در جلسه ای که به همین منظور تشکیل شد؛ خیرین داوطلب تعهد کردند مبلغ یک میلیارد و ۵۰ میلیون ریال برای تأمین لوله های انتقال آب در روستاهای دورافتاده پنهکان، لور، کلاریان و شیوه ای مساعدت کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − 3 =

کلید مقابل را فعال کنید