کد خبر:5471
پ

کشاورزان و دامداران گنبدی آماده مقابله با سیلاب‌ تابستانه باشند

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس از کشاورزان و دامداران ساکن مناطق سیل‌خیز شهرستان خواست با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند ساخت دیواره‌های حفاظتی با کیسه‌های خاک آماده مقابله با خسارت وقوع سیلاب‌های مرداد و شهریور باشند. فرشید رحمانی از لزوم آمادگی برای مقابله با سیلاب‌ در ماه‌های پیش رو خبر داد و اظهار کرد: […]

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس از کشاورزان و دامداران ساکن مناطق سیل‌خیز شهرستان خواست با انجام اقدامات پیشگیرانه مانند ساخت دیواره‌های حفاظتی با کیسه‌های خاک آماده مقابله با خسارت وقوع سیلاب‌های مرداد و شهریور باشند.

فرشید رحمانی از لزوم آمادگی برای مقابله با سیلاب‌ در ماه‌های پیش رو خبر داد و اظهار کرد: با توجه به تجربیات گذشته در صورت تداوم خشکسالی در ابتدای سال، احتمال وقوع سیلاب در مرداد و شهریور بالا می‌رود که در این زمینه نیاز است کشاورزان، دامداران و مردم آمادگی لازم را داشته باشند.

وی از مردم خواست در صورت بارندگی از تردد در مسیر رودخانه‌ها، بندهای خاکی و مناطق سیل‌گیر و سیل‌خیز پرهیز کرده و اگر منازل و دامداری آنها در دامنه‌ها و یا مسیر روان آب‌ها قرار دارد برای جلوگیری از آسیب، دیواره‌های خاکی برای تغییر مسیر آب ایجاد کنند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس با تاکید بر لزوم ساخت بندهای خاکی برای مقابله با سیلاب‌ها، تصریح کرد: تاکنون در این شهرستان ۴۸ بند خاکی با اهداف کنترل سیلاب و جلوگیری از فرسایش خاک و آسیب به زیرساخت‌ها ایجاد شده است.

رحمانی افزود: این در حالی است که با جمع شدن آب در پشت این بندهای خاکی، آب مورد نیاز دامداری‌ها و کشاورزان در زمان خشکسالی فراهم می‌شود.

وی ظرفیت بندهای خاکی گنبدکاووس را ۱۳ میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: با توجه به بارندگی‌های اوایل امسال ۲ میلیون متر مکعب آن در این بندهای خاکی ذخیره شد که مورد استفاده دامداران و کشاورزان در ماه‌های بدون بارندگی قرار گرفت.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری گنبدکاووس اظهارداشت: در برخی روزهای گرم تابستان مشاهده می‌شود افرادی اقدام به شنا در این بندها می‌کنند که بسیار خطرناک و حادثه آفرین است چراکه بستر این بندها از گل و لای و رسوبات است و احتمال گیرافتادگی در آن و غرق شدن بسیار بالاست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − سیزده =

کلید مقابل را فعال کنید