کد خبر:4301
پ

کدام خانوارها از لیست یارانه خط می‌خورند؟

زدی به نقل کسب و کار نیوز _ در حالی دولت یارانه 45 هزار تومانی را هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند که بسیاری از این افراد نه تنها نیازی به این مبلغ ندارند بلکه درآمد آنها مشمول مالیات است و از پرداخت آن نیز فرار می کنند. به هر ترتیب گویا […]

زدی به نقل کسب و کار نیوز _ در حالی دولت یارانه 45 هزار تومانی را هر ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می کند که بسیاری از این افراد نه تنها نیازی به این مبلغ ندارند بلکه درآمد آنها مشمول مالیات است و از پرداخت آن نیز فرار می کنند. به هر ترتیب گویا زمزمه های حذف این افراد یا به اصطلاح ثروتمندان از لیست یارانه بگیران به گوش می رسد.

احسان سلطانی، اقتصاددان:در رابطه با حذف یارانه ثروتمندان در سالهای اخیر بسیار صحبت شده است. اجرایی شدن این اقدام بسیار مهم و در راستای تقویت قدرت خرید اقشار آسیب پذیر است.

🔹تحقق این امر عزم جدی تمام سازمانهای مرتبط را می طلبد. اینکه بارها در رابطه با حذف یارانه ثروتمندان صحبت شده اما نتیجه ای نداشته نشان می دهد دولتها برنامه ای برای اجرای جدی آن ندارند.

🔹برای اجرای درست این طرح می بایست سطح رفاه خانوارهای ایرانی سنجیده شود. این اقدام درستی است که اجرای آن نیز کار سختی نیست. اطلاعات خانوارها باید به درستی مورد بررسی قرار بگیرد تا در اقدامی سنجیده آن گروه از یارانه بگیران که واقعا مستحق دریافت نیستند حذف شوند.

🔹باید پس از اجرای درست این برنامه، دیگر خانوارهایی که از دریافت یارانه جا مانده اند و البته مستحق دریافت آن هستند جایگزین شوند. چراکه در آن زمان بسیاری از خانوارها به هر دلیلی از فهرست یارانه بگیران جا ماندند.

🔹دولت می تواند با سنجش برخی شاخص‌ها مانند محل سکونت، حساب‌های بانکی و وضعیت صاحبخانه بودن، داشتن خودروهای لوکس، میزان حقوق دریافتی و… می توان به درستی از پس اجرای این طرح برآید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

14 − 8 =

کلید مقابل را فعال کنید