کد خبر:6663
پ

کتاب «قیام پاییزی» اثر غلامرضا خارکوهی نویسنده گرگانی

کتاب «قیام پاییزی» اثر غلامرضا خارکوهی نویسنده گرگانی با موضوع قیام مردم گرگان در روز پنجم آذر سال ۱۳۵۷، رونمایی شد. فرگل زندی به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ آیین رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» اثر غلامرضا خارکوهی نویسنده گرگانی با موضوع قیام مردم گرگان در روز پنجم آذر سال ۱۳۵۷، در پردیس سینمایی […]

کتاب «قیام پاییزی» اثر غلامرضا خارکوهی نویسنده گرگانی با موضوع قیام مردم گرگان در روز پنجم آذر سال ۱۳۵۷، رونمایی شد.

فرگل زندی به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا از گرگان؛ آیین رونمایی از کتاب «قیام پاییزی» اثر غلامرضا خارکوهی نویسنده گرگانی با موضوع قیام مردم گرگان در روز پنجم آذر سال ۱۳۵۷، در پردیس سینمایی عصر جدید برگزار شد.
خارکوهی نویسنده این کتاب در آیین رونمایی اظهار کرد: کتاب «قیام پاییزی» روایت قیام مردم گرگان در روز پنجم آذر سال ۵۷ است.
وی افزود: سه کتاب با موضوع قیام پنجم آذر با عناوین «حماسه پنجم آذر سال ۵۷ گرگان» که در آن اسناد و مدارک این واقعه ثبت شده است، «یکشنبه خونین گرگان» که به چاپ دوم رسید و با توجه به روایات آن مستند تلویزیونی ساخته شد و همچنین کتاب «قیام پاییزی» که بر اساس خاطرات شاهدان عینی ۶۰ راوی از بین مردم و نیروهای رژیم پهلوی نقل شده است.
وی تاکید کرد: این کتاب در ۳۰۰ صفحه تالیف شده است.
این نویسنده گرگانی ظرفیت وقایع گرگان در دوران انقلاب را بسیار با ارزش و مهم عنوان کرد و ادامه داد: استان گلستان در زمان پهلوی هنوز به استان تبدیل نشده بود و فرمانداری ویژه هم نبود اما در جایگاه یک استان در مواقع خطیر تاریخی نظیر مشروطه، نهضت ملی نفت و غیره فعال بود.
وی تصریح کرد: در شش ماه دوم سال ۵۷ شهرهای مختلف استان وقایع تاریخی را رقم زدند.
ادامه مطلب را در سایت خبرگزاری برنا بخوانید.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × پنج =

کلید مقابل را فعال کنید