کد خبر:4091
پ

کاروان قرآنی وحدت در بعث نبوی به کرند، اینچه برون و نگین شهر رسید

دومین روز «کاروان قرآنی وحدت در بعث نبوی استان گلستان» با برپایی ۳ محل قرآنی در کرند، اینچه برون و نگین شهر در روز یکشنبه ۸ اسفند ماه به کار خود پایان داد. زندی ازتحرک نو به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به مناسبت هفته قرآن و عترت استان گلستان […]

دومین روز «کاروان قرآنی وحدت در بعث نبوی استان گلستان» با برپایی ۳ محل قرآنی در کرند، اینچه برون و نگین شهر در روز یکشنبه ۸ اسفند ماه به کار خود پایان داد.

زندی ازتحرک نو به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، به مناسبت هفته قرآن و عترت استان گلستان و در دومین روز از حرکت «کاروان قرآنی وحدت در بعث نبوی استان گلستان»؛ ۳ محفل قرآنی در کلاله، نگین شهر و اینچه برون(شهر کرند) با حضور جمعی از مدیران و مسئولان و محبان کلام الهی برپا شد.

در این روز محفل پُرفیض قرآنی در محل مسجد جامعه شهرستان کلاله برپا شد و در آن دانشگاه گلستان شهرستان گرگان برپا شد و در آن “حامد خدابخشی” از استان گلستان و “سید حسین عالمی” و “رضا دوسا” به ترتیب از کشورهای افغانستان و تانزانیا آیاتی چند از قرآن کریم را تلاوت کردند.

همچنین مباحث تفسیری این رویداد نورانی بر عهده ی “هدایت حسین محصلی” بود و گروه تواشیح “مکتب المهدی” در این مجلس هنرنمایی کرد.

محفلی نیز در مسجد جامع شهرستان نگین شهر با حضور قاریانی چون “مهدی جعفری” از استان گلستان و “طیب سوسال” از کشور چاد و “حسین لالو” از کشور کوزوو برگزار شد و گروه تواشیح آوای رضوان به اجرای برنامه پرداختند.

در این روز و از سری برنامه های هفته قرآن و عترت استان گلستان نیز همچنین محفلی در شهر کرند اینچه برون شکل گرفت که “حاجی دوجی” از استان گلستان و “عثمان تراوری” از کشور مالی و “مصطفی حلیمی” از کشور افغانستان به قرائت قرآن کریم پرداختند.

هنرنمایی گروه تواشیح امیرالمومنین(ع) نیز از دیگر رویدادهای این محفل نورانی در این شهرستان بود.

گفتنی است، در قالب کاروان قرآنی وحدت در بعث نبوی تا تاریخ ۱۲ اسفند ماه ۱۵ محفل قرآنی در سراسر استان گلستان برپا می شود.

یادآوری می شود، هفته قرآن و عترت از هفتم اسفند ماه در استان گلستان آغاز شده است و اختتامیه استانی آن به صورت متمرکز در ۲۰ اردیبشت ماه سال آینده در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار خواهد شد. همچنین این رویداد فرهنگی و معنوی به همت و همدلی دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، جامعه المصطفی (ص)، ادارات کل آموزش و پرورش، اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی،سپاه نینوا استان، مرکز بزرگ اسلامی، اتحادیه موسسات و تشکل های قرآنی، جبهه فعالان قرآنی و صدا و سیمای مرکز گلستان شکل گرفته است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 3 =

کلید مقابل را فعال کنید