کد خبر:4080
پ

چراغ نمایشگاه قرآن و عترت گلستان در تالار فخرالدین اسعد گرگانی روشن شد

چراغ نمایشگاه‌ قرآن و عترت گلستان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و فعالان قرآنی با رعایت پروتکل های بهداشتی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی روشن شد. تحرک نو به نقل به گزارش ایرنا ،روز دوشنبه ایرنا، نمایشگاه قرآن و عترت با  بیش از  ۳۰ اثر نفیس خوشنویسی و  نقاشی خط قرآنی از تابلو های هنری برگزیدگان […]

چراغ نمایشگاه‌ قرآن و عترت گلستان با حضور مسئولان استانی، شهرستانی و فعالان قرآنی با رعایت پروتکل های بهداشتی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی روشن شد.

تحرک نو به نقل به گزارش ایرنا ،روز دوشنبه ایرنا، نمایشگاه قرآن و عترت با  بیش از  ۳۰ اثر نفیس خوشنویسی و  نقاشی خط قرآنی از تابلو های هنری برگزیدگان و اساتید برجسته جشنواره های ملی  و همچنین غرفه هایی چون فرشته های آسمانی جامعه القران الکریم، دبستان دخترانه قرآنی علم الهدی، هنرهای دستی -پویش حافظان، نمایشگاه خلاق قصه گویی موسسه قرآنی رسالت القرآن، عفاف و حجاب موسسه قرآنی کوثر گرگان، عفاف و حجاب – خانه قران بیت الزهرا (س)، طب اسلامی -قرارگاه عاشورائیان، انجمن ها و تشکل های هنری، انتشارات پویش حکمت، طب ارگانیک سنتی- موسسه قرآنی خضرا، مشاوره قرآنی و سبک زندگی- موسسه قرآنی نسیم فردوس، انتشارات آستان قدس رضوی و  انتشارات المصطفی در تالار فخرالدین اسعد گرگانی افتتاح شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان در حاشیه افتتاحیه این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: نمایشگاه قرآن و عترت با هدف ترویج و ارائه مفاهیم قرآنی با استفاده از قابلیت های فرهنگ و هنر گشایش یافت.

محمد رعیت تصریح کرد: این نمایشگاه از بخش های مختلفی از جمله محصولات، پژوهش ها و کتاب های قرآنی تشکیل شده که انتشارات جامعه المصطفی آخرین پژوهش ها و کتاب‌ها را با تخفیفات ۴۰ درصدی به مراجعه کنندگان ارائه می دهند.

وی افزود: معرفی و ارائه توانمندی های موسسات قرآنی، تبیین مفاهیم قرآن و سبک زندگی اسلامی-قرآنی، آموزه های  رسول مکرم اسلام و بعثت نبوی، مشاوره دینی، غرفه هنرمندان تجسمی استان و ارائه آثار به مراجعه کنندگان، فروش محصولات سنتی و ترویج طب ایرانی-اسلامی و ترویج سبک زندگی اسلامی از دیگر غرفه های نمایشگاه قرآن و عترت در گلستان است.

وی بیان کرد:  آثار تجسمی و هنری هنرمندان معروف کشور و آثارهای برگزیده بین المللی قرآن و عترت در معرض بازدید عموم علاقه مندان در این نمایشگاه گرفته شده است.

رعیت اظهار داشت: این نمایشگاه از نهم تا شانزدهم اسفند برای بازدید علاقه مندان، کودکان، نوجوانان و خانواده ها صبح ها از ۹ تا ۱۲ و عصرها از ۱۵ تا ۲۰ مشغول فعالیت برای  تبیین بیشتر و بهتر مفاهیم قرآنی و ریشه ای عمل کردن است.

وی تصریح کرد: یک غرفه این نمایشگاه اختصاصی به مهدکودک ها و خردسالان اختصاص پیدا کرده که در ترویج این فرهنگ که باید والدین ما از آغازین سال های زندگی کودکان و خردسالان خود را با مفاهیم و آموزه های قرآن و عترت آشنا کنند تا سلامت آینده آن ها و جامعه بهبود پیدا کند، دایر شده است.

گلستان مطابق سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، یک میلیون و ۸۶۹ هزار نفر جمعیت متشکل از اقوام و مذاهب مختلف در ۳۴ نقطه شهری و هزار و ۷۵ روستا دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − سه =

کلید مقابل را فعال کنید