کد خبر:5620
پ

پیش بینی تولید ۱۹۲۰۰ تن ماهی گرمابی در مزارع گلستان

اسماعیل جباری با حضور در حوزه نوار مرزی استان، از مزارع پرورش ماهیان گرمابی حاشیه رود اترک، از جمله مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آلاگل بازدید کرد و مسائل و مشکلات پرورش دهندگان ماهی در این بخش را مورد بررسی قرار داد. وی اظهار کرد: مدیریت شیلات گلستان آماده همکاری در همه زمینه ها، با پرورش […]

اسماعیل جباری با حضور در حوزه نوار مرزی استان، از مزارع پرورش ماهیان گرمابی حاشیه رود اترک، از جمله مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آلاگل بازدید کرد و مسائل و مشکلات پرورش دهندگان ماهی در این بخش را مورد بررسی قرار داد.

وی اظهار کرد: مدیریت شیلات گلستان آماده همکاری در همه زمینه ها، با پرورش دهندگان و آماده شنیدن مشکلات تمام تولید کنندگان استان است.

وی افزود: با توجه به سطح ۱۲۰۰ هکتاری مزارع نوار مرزی استان، این منطقه یکی از ظرفیت های استان جهت افزایش تولید ماهیان گرمابی براساس برنامه تحولی وزیر جهاد کشاورزی است که می توان با بهره وری بهتر و بیشتر از این ظرفیت به رشد مناسبی در حوزه ماهیان گرمابی رسید.

سرپرست اداره کل شیلات گلستان با اشاره به عملکرد استان در تولید ماهیان گرمابی تصریح کرد: سال گذشته ۱۵۰۰۰ تن ماهی گرمابی در مزارع استان تولید شد و پیش بینی می شود امسال نیز این رقم تا  ۱۹۲۰۰ تن افزایش پیدا کند که امیدواریم با رفع مسائل و مشکلات مزار نوار مرزی استان شاهد تولیدی فراتر از پیش بینی ها در حوزه تولید ماهیان گرمابی در استان باشیم.

جباری در پایان بیان داشت: با تمام توان در راستای رفع معضلات و توسعه آبزی پروری استان  تلاش می‌ کنیم.

همچنین در این بازدید میدانی پرورش دهندگان نیز مسائل و مشکلات کاری خود از جمله تامین، تخصیص و انتقال آب به مزارع و دریافت سهم آب براساس پروانه بهره برداری خود را با سرپرست اداره کل شیلات استان در میان گذاشتند و جباری نیز با بازدید از این مزارع و کانال های ورودی و خروجی آب، در روند نحوه آبگیری و انتقال آب به مزارع قرار گرفت.

در حوزه نوار مرزی استان بیش از ۱۲۰۰ هکتار مزرعه پرورش ماهیان گرمابی در دو حوزه شهرستانهای گنبد کاووس و آق قلا با ظرفیت تولید بیش از ۳ هزار تن ماهی قرار دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست + 13 =

کلید مقابل را فعال کنید