کد خبر:5079
پ

پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان بسته شد

پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان بسته شدرئیس کل دادگستری گلستان از توقف کامل ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان خبر داد. رئیس کل دادگستری گلستان امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان این خبر را اعلام کرد و گفت: پیگیری قاطع دادگستری و همراهی دستگاه های متولی سبب […]

پرونده ساخت و سازهای غیرمجاز در زیارت گرگان بسته شد
رئیس کل دادگستری گلستان از توقف کامل ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت گرگان خبر داد.

رئیس کل دادگستری گلستان امروز در جلسه شورای حفظ حقوق بیت المال استان این خبر را اعلام کرد و گفت: پیگیری قاطع دادگستری و همراهی دستگاه های متولی سبب شد پس از دو دهه ساخت و سازهای غیرمجاز در منطقه زیارت متوقف شود.

حیدر آسیابی با بیان اينکه سالهای گذشته روستای زیارت حدود ۵ هزار واحد مسکونی غیر مجاز ساخته شده است افزود: با استقرار پست ایست و بازرسی و تشدید کنترل و نظارت ها، ساخت و سازها در روستای زیارت به طور کامل متوقف شده است .

حیدر آسیابی یکی از علت های اصلی ساخت وسازهای غير مجاز را بی توجهی متولیان امر در حوزه گردشگری دانست و گفت: با تشکیل کارگروه رفع موانع گردشگری روستای زیارت در دادستانی مرکز استان به اهالی منطقه قول می‌دهیم طبق قانون، حقوق عامه روستا را پیگیری کنیم.

وی افزود: در این کارگروه موانع بر سر راه رونق گردشگری این منطقه شناسایی و با استفاده از ظرفیت دستگاه قضایی و دیگر دستگاه های مسئول برای مرتفع کردن آنها تلاش می کنیم.

رئیس کل دادگستری گلستان گفت: تلاش ما این است که با فعال شدن گردشگری روستای زیارت و بهبود معیشت مردم ، اهالی این منطقه دیگر برای تامین معاش خانواده مجبور به فروش زمین های خود نشوند.

در جلسه امروز شورای حفظ حقوق بیت المال استان ،راه های مقابله با ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان بررسی شد.

پیگیری مصوبات جلسه قبل از جمله ساخت و ساز غیرمجاز در روستای زیارت گرگان و همچنین موضوع آتش سوزی جنگل ها، تعیین تکلیف اراضی بقاع متبرکه و منابع طبیعی، و قارچ ترافل در دستور کار جلسه امروز بود.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − 9 =

کلید مقابل را فعال کنید