کد خبر:5284
پ

پرداخت زکات مشکل‌گشای مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) گفت: فریضه زکات پایه و اساس دین و عامل رفع بسیاری مشکلات و آسیب‌ها ومعضلات جامعه از جمله فقر است. حجت‌الاسلام محمدطه مهری در سومین جشنواره سراسری زکات در گلستان اظهار داشت: پرداخت زکات باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه بیش از پیش نهادینه شود و برای تحقق […]

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) گفت: فریضه زکات پایه و اساس دین و عامل رفع بسیاری مشکلات و آسیب‌ها ومعضلات جامعه از جمله فقر است.

حجت‌الاسلام محمدطه مهری در سومین جشنواره سراسری زکات در گلستان اظهار داشت: پرداخت زکات باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه بیش از پیش نهادینه شود و برای تحقق این راهبرد رسانه نقشی مهم دارد.

وی اذعان کرد:یکی از راه های ترویج بیشتر زکات،معرفی بهتر و بیشتر آن است که برای رسیدن به این هدف باید از ظرفیت دانشگاه ها برای تدوین مقالات و پژوهش های دقیق استفاده کرد.

وی بیان کرد:ترویج فرهنگ زکات گام بلندی برای محرومیت‌زدایی و توانمندسازی نیازمندان است که تلاش می‌کنیم با برگزاری جشنواره‌های سراسری و دیگر اقدامات فرهنگی ، این واجب الهی احیا و ترویج شود.

 وی گفت:علاوه بر آن برگزاری جشنواره های سراسری در ۳۱ استان،میزبانی از همایش بین المللی زکات در تهران و نشست هفتگی با علما،بزرگان،ائمه جمعه و فرمانداران مناطق کشور در دستور کار قرار دارد تا از این طریق فرهنگ زکات در جامعه بیش از گذشته رواج پیدا کند.

مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) اظهار امیدواری کرد که با کمک علما و کارگزاران زکات بخشی از مظلومیت این فریضه برطرف شود.

حجت الاسلام و المسلمین مهری بیان کرد:زکات از جمله واجبات مالی دین اسلام و از فروع دین است که بر اساس آن مسلمانان باید مقدار معینی از ۹ قلم کالا شامل گندم، جو، خرما، کشمش، طلا، نقره، شتر، گاو و گوسفند را برای مصرف در زندگی فقرا و سایر امور عمومی اجتماعی بپردازند.


وی اظهار داشت: زکات در بخش‌های مختلف  برای کمک به نیازمندان از جمله برای اشتغالزایی و ازدواج جوانان استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: گلستان جزو برترین استان‌های کشور در جمع آوری زکات است که این دستاورد نشان از نهادینه شدن فرهنگ پرداخت زکات در این استان است. 

 
مدیرکل امور اجرایی زکات کمیته امدادخمینی(ره) تاکید کرد:
حجت الاسلام و المسلمین مهری افزود: توجه به نیازهای روز جامعه به ویژه در بخش اشتغال و جوانان در پرداخت و هزینه کرد زکات پرداختی مردم ضروری است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × سه =

کلید مقابل را فعال کنید