کد خبر:5294
پ

پرداخت زکات فقر در جامعه را ریشه‌کن می‌کند

استاندار گلستان با بیان اینکه پرداخت زکات فقر در جامعه را ریشه‌کن می‌کند گفت:مسئولان زکات را به‌عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه کنند. علی محمد زنگانه در همایش بزرگ زکات در سالن دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افزود:رسیدگی به محرومان و مستضعفان یکی از خصوصیت‌ها و آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران است. وی با بیان اینکه اعتماد […]

استاندار گلستان با بیان اینکه پرداخت زکات فقر در جامعه را ریشه‌کن می‌کند گفت:مسئولان زکات را به‌عنوان فرهنگ در جامعه نهادینه کنند.

علی محمد زنگانه در همایش بزرگ زکات در سالن دانشگاه آزاد اسلامی گرگان افزود:رسیدگی به محرومان و مستضعفان یکی از خصوصیت‌ها و آرمان‌های اصلی انقلاب اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه اعتماد مردم باید برای پرداخت زکات جلب شود اذعان کرد:مسئولان گزارش عملکرد خود را برای رسیدگی به محرومان و آسیب‌دیدگان در نظام ارائه کنند تا مردم برای پرداخت زکات تشویق شوند.

وی اظهار کرد:صرف و هزینه کرد زکات در محل پرداخت،اقدامی تبلیغی و ترویجی است چرا که مردم اثرات پرداخت زکات را به خوبی در اقدامات حمایتی و عمرانی لمس می کنند

 وی بیان کرد:بیش از ۲ هزار روایت در متون اسلامی، قانون و البته بیانات مقام معظم رهبری به عنوان نقشه راه در حوزه زکات وجود دارد که باید نصب العین قرار گیرد.

وی گفت: خوشبختانه گلستان یکی از ۵ استان برتر کشور در حوزه پرداخت زکات است و فرمانداران باید با جدیت هر چه بیشتر شورای زکات در شهرستان ها، بخشداری ها و روستاها را دنبال کنند.

استاندار گلستان افزود: برای سال جاری پرداخت ۹۰ میلیارد تومانی زکات پیش بینی شده که تا به امروز ۴۰ درصد این رقم محقق شده است.

زنگانه یادآور شد: کمیته اطلاع رسانی شورای زکات استان با محوریت سازمان تبلیغات اسلامی نقش مهمی در ترویج پرداخت زکات دارد و می تواند با همکاری رسانه ها و صداوسیما مردم را به این امر خداپسندانه تشویق کند.

وی ادامه داد: می توان در شورای زکات با تعیین شاخص ها رتبه بندی صورت گیرد و از دهیاران و شوراهای زکات برتر تقدیر شود تا زمینه رقابتی افزایش یابد.

استاندار گلستان خاطر نشان کرد: بخشی از اقدامات ترویجی و تبلیغی در حوزه زکات باید قبل از برداشت محصول انجام شود و در عین حال راه اندازی سامانه هوشمند زکات می تواند اقدامی مثبت در این زمینه باشد.

زنگانه تاکید کرد: همکاری ادارات جهاد کشاورزی و غله با دبیرخانه شورای زکات بسیار پر اهمیت است و‌ در عین حال ائمه جمعه و جماعات، سازمان‌های مردم نهاد ، مرکز بزرگ اسلامی، مراکز نیکوکاری می توانند نقش موثری در ترویج فرهنگ پرداخت زکات داشته باشند.

وی گفت:تلاش داریم در افق ۱۴۰۴ درآمد سرانه مردم استان که از میانگین کشوری پایین تر است را به میانگین کشوری برسانیم و درآمدهای ناخالص استان را تا ۲۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش دهیم که خوشبختانه با سفر ریاست جمهوری به استان و مصوبه طرح های مختلف ۳۹ هزار میلیارد تومان به گلستان اختصاص یافت که بخش قابل توجهی از آن در حوزه زیرساخت های اجرایی نشده در سالیان دور صرف خواهد شد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

3 × دو =

کلید مقابل را فعال کنید