کد خبر:4361
پ

ویژه برنامه های زیباسازی شهر گرگان در ایام نوروز 1401

شهردار گرگان از فعالیت های ویژه این اداره در آستانه سال 1401 در حوزه ساخت المان های نوروزی، دیوارنگاری ها و نورپردازی های سطح شهر خبر داد. زندی به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهندس محمدرضا سبطی با اعلام این خبر گفت: در آستانه نوروز 1401 مردم شریف گرگان و مسافران نوروزی […]

شهردار گرگان از فعالیت های ویژه این اداره در آستانه سال 1401 در حوزه ساخت المان های نوروزی، دیوارنگاری ها و نورپردازی های سطح شهر خبر داد.

زندی به گزارش مرکز اطلاع رسانی روابط عمومی شهرداری گرگان، مهندس محمدرضا سبطی با اعلام این خبر گفت: در آستانه نوروز 1401 مردم شریف گرگان و مسافران نوروزی شاهد تحولی عظیم در حوزه زیباسازی شهر گرگان خواهند بود که شامل نصب بیش از 60 اِلمان شهری مناسبتی و دائمی، 35 مورد نورپردازی جدید و حدوداً 30 دیوارنگاری مسطح و یا ترکیب با حجم می باشد.

سبطی تصریح کرد: با توجه به اهمیت استفاده از خطوط و نقوش ایرانی و اسلامی، رنگ های اصیل ایرانی و زنده نگه داشتن رسوم و سنت های گذشته در طراحی المان ها و دیوار نگاری های سطح شهر، توجه ویژه به این موضوعات در دستور کار این اداره قرار گرفته، به نحوی که در سال جدید شاهد المان ها و دیوارنگاری هایی به سبک هنر اصیل و ارزشمند مینیاتور خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر طراحی المان های جدید، احیاء و استفاده مجدد از تعدادی از المان های قدیمی موجود در انبار شهرداری به سبک متفاوت که خود نوعی بازیافت و استفاده بهینه از امکانات موجود می باشد به منظور ترویج فرهنگ بازیافت و کاهش هزینه ها، از دیگر اقدامات این اداره بوده است.

شهردار گرگان در زمینه نورپردازی های نوین سطح شهر اظهار داشت: در آستانه سال جدید که مصادف با نیمه شعبان و میلاد با برکت امام زمان (عج) می باشد مردم گرگان شاهد تحولی در طراحی و نحوه اجرای نورپردازی های شهری خواهند بود و علاوه بر کارهای جدید، تغییر در المانهای نوری موجود و رفع نواقص نورپردازی های سطح شهر به صورت بهینه و اجرای اصولی از مهمترین کارهای این اداره است.

سبطی گفت: در همین راستا به مناسبت مبعث فرخنده رسول اکرم (ص) و اعیاد شعبانیه پایه چراغ های تقاطع غیر همسطح شهید حاجی حتم لو ، 4000 شهید ، خیابان امام خمینی (ره) و میدان معلم به سبک نوینی نورپردازی شده است که این سبک جدید در آینده جایگزین تعدادی از پارچه آرایی های مناسبتی پرهزینه و آسیب پذیر خواهد شد.

وی در پایان تصریح کرد: رنگ آمیزی جداول سطح شهر با استفاده از پالت رنگی و طیف های خاصی از رنگ و با الهام از طبیعت، رنگ آمیزی و ایجاد تحول در ایستگاه های اتوبوس از نظر حذف تبلیغات و آلودگیهای بصری، طراحی خط کشی عابر پیاده به صورت موضوعی و متناسب با مکانهای شهری به منظور ترویج فرهنگ استفاده از خطوط عابر پیاده و نورپردازی و المان ویژه نیمه شعبان از دیگر اقدامات در دست اجرا و آتی این اداره در سال نو می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − دو =

کلید مقابل را فعال کنید