کد خبر:14427
پ

وزش باد شدید در مناطق جنگلی و کوهستانی گلستان

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، «وزش باد شدید» در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در بسیاری از مناطق استان آغاز و ادامه خواهد داشت. به گزارش تحرک‌نو؛ خودروهای پارک شده در معابر معضل بزرگ خدمات شهری هستند و در چنین مواقعی نیاز است پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌های باریک صورت نگیرد. به مالکان خودروها […]

طبق پیش‌بینی‌های سازمان هواشناسی، «وزش باد شدید» در روزهای ۱۲ و ۱۳ فروردین در بسیاری از مناطق استان آغاز و ادامه خواهد داشت.

به گزارش تحرک‌نو؛ خودروهای پارک شده در معابر معضل بزرگ خدمات شهری هستند و در چنین مواقعی نیاز است پارک خودرو در حاشیه خیابان‌ها و کوچه‌های باریک صورت نگیرد.

به مالکان خودروها توصیه می شود خودروهایشان را در مناطق پرتراکم معابر اصلی و کوچه‌هایی با عرض کم پارک نکنند و یا در صورت الزام به پارک خودرو و مناسب بودن عرض کوچه جهت تردد خودروی اطفایی در یک طرف منتهی الیه کوچه پارک کنند و سمت دیگر را جهت عبور خودروهای سنگین امدادی آزاد کنند زیرا حادثه هیچگاه خبر نمی‌کند.

متأسفانه برخی شهروندان نسبت به اینگونه هشدارها بی‌تفاوت هستند و معمولاً در حوادث طبیعی و غیرطبیعی متضرر می‌شوند.

وجود بافت‌های قدیمی و متراکم به ویژه در هسته مرکزی شهر و کوچه‌های تنگ و باریک در مرکز و دیگر نقاط مختلف سطح شهر و تبدیل شدن معابر اصلی و فرعی به پارکینگ خودروها در طول شبانه روز از مهمترین مشکل فرا روی استان است و آتش نشانان در عملیات آتش سوزی هر ثانیه زودتر رسیدن به محل حادثه می‌تواند حیاتی باشد اما متأسفانه در بافت‌های شهری به علت درهم تنیدگی و متراکم بودن سازه‌ها، در رسیدن تیم‌های عملیاتی به محل حادثه و شروع عملیات اطفاء حریق و امداد و نجات اختلال ایجاد می‌شود.

هشدار منابع طبیعی از وزش باد شدید و خطر شکستن درختان 

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نسبت به افزایش سرعت وزش باد شدید در استان هشدار داد و گفت: احتمال افتادن درختان خشک و خطرساز و شکستن شاخ و برگ آنها دور از انتظار نیست.

حمید سلامتی ظهر یک شنبه ۱۲ فروردین ۱۴۰۳ در جمع خبرنگاران در خصوص وزش باد شدید اشاره و اظهار کرد: با توجه به صدور هشدار وزش باد نسبتاً شدید در روز ۱۲ و ۱۳ فرودین ماه، هموطنان به خصوص گردشگران و مسافران از تردد در مناطق جنگلی و نشستن در زیر درختان خطرساز و سراپا خشک جداً خودداری کنند.

وی از هم استانی ها تقاضا کرد تا در صورت مشاهده هرگونه حریق و تخریب و تجاوز به عرصه های ملی مراتب را از طریق سامانه ۱۳۹ به نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری اعلام کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

محکم کردن سازه های موقت، تابلوهای تبلیغاتی و پوشش گلخانه ها از جمله نکاتی است که اخطاریه هواشناسی به مردم توصیه شده است.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × 5 =

کلید مقابل را فعال کنید