کد خبر:7230
پ

واحدهای صنعتی و تولیدی نسبت به سوخت جایگزین اقدام کنند

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت:در سطح استان گلستان ۶۳۹ هزار مشترک گاز داریم که تقریباً بیش از سه هزار مشترک جزء مشترکان پر مصرف هستند. علی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: میانگین مصرف گاز در استان از میانگین مصرف گاز در کشور بالاتر است که طبیعت استان‌های شمالی اینگونه بود و شاید […]

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت:در سطح استان گلستان ۶۳۹ هزار مشترک گاز داریم که تقریباً بیش از سه هزار مشترک جزء مشترکان پر مصرف هستند.

علی طالبی در نشست خبری با اصحاب رسانه افزود: میانگین مصرف گاز در استان از میانگین مصرف گاز در کشور بالاتر است که طبیعت استان‌های شمالی اینگونه بود و شاید یکی از دلایل آن رطوبت بالا باشد.

وی اذعان کرد: مصرف خانوار گلستان به صورت میانگین روزانه ۲۳ متر مکعب است که باید کمتر از ۱۵ متر مکعب باشد.

طالبی افزود: آخرین میزان مصرف گاز روزانه در گلستان ۱۳ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب بوده که از ۲۳ دی ماه تاکنون با همکاری مردم سه میلیون مترمکعب گاز صرفه جویی شده است.

وی اظهار کرد:حدود ۶۰ درصد مشترکان ما زیر پله ششم و ۲۵ درصد مشترکان ما بین پله ششم تا دهم قرار دارند و جزء مشترکان پرمصرف لحاظ می‌شوند و به صورت پیامکی به این مشترکان هشدار‌های لازم برای کاهش مصرف گاز ارسال شده است.

وی در خصوص قطع جایگاه CNG بیان کرد:درشرایط موجود  الویت ما مشترکین خانگی است و وسیله نقلیه دوگانه سوز هستند میتوانند ازسوخت جایگزین استفاده کنند.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت:احتمال می‌دهیم با بهبود شرایط جوی و کاهش مصرف گاز و همچنین همکاری دستگاه‌های اجرایی و تدابیر‌اندیشیده شده شرایطی فراهم شود که در انتهای هفته بتوانیم سوخت جایگاه‌های CNG را به مدار برگردانیم.

وی اذعان کرد: تولیدکنندگان در این زمینه همکاری کرده و شرکت نفت هم آمادگی تأمین سوخت را برای صنایع به فوریت دارد و باید خود را برای سرمایی که پیش رو داریم، آماده کنیم.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت : اگر گازی به هر دلیل فنی و غیرفنی قطع شد، شهروندان دست به تأسیسات نزنند و با مأموران ما با شماره ۱۹۴٫تماس بگیرند.

وی بیان کرد: با توجه به برودت هوا و افزایش مصرف گاز، میزان ذخیره گاز در خطوط انتقال و شریانی ما به حداقل میزان رسیده بود و در این شرایط احتمال بروز مشکلات فنی وجود داشت در همین راستا این روزها در حال تثبیت و افزایش فشار برای ذخیره‌سازی گاز در خطوط انتقال هستیم تا با اقدامات انجام شده از لحاظ تأمین گاز به حالت نرمال تر برسیم.

وی اظهار کرد:در استان اُفت فشار داشتیم اما خوشبختانه قطعی سراسری نداشتیم ممکن است گاز تعدادی از مشترکان بخاطر مشکل فنی لگلاتور خانگی به صورت موردی قطع شده باشد که همکاران ما بلافاصله برای اتصال مجدد اقدام کردند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر با همراهی و همدلی استان های شمالی در چند روز اخیر و راه اندازی پویش های مردمی، دوگانه‌سوز شدن واحدهای تولیدی مصرف گاز کاهش پیدا کرد و امروز گاز هیچ یک از مشترکان استان قطع نیست.

مدیرعامل شرکت گاز گلستان گفت: در حال حاضر بسیاری از صنایع به سوخت جایگزین روی آوردند و خوشبختانه این قبیل اقدامات به پایداری شبکه گاز کمک کرد.

طالبی افزود: یک سوم گاز گلستان از ترکمنستان تامین می شود و به همین دلیل فشار عمده به این استان وارد شد.

وی درخصوص شایعه قطع گاز ترکمنستان بخاطر بدهی بیان کرد:ایران هیچگونه بدهی به کشور ترکمنستان ندارد وچون خط لوله گازرسانی ترکمنستان به کشور ازبکستان از مسیراین منطقه رد می شود یک سوم از گاز را بعنوان حق ترانزیت  به ایران داده می شود .

وی با بیان اینکه بعد از سرمای سال ۸۶ و قطعی گاز، زیر ساخت هایی در استان تابیه وایجاد شد، اظهار کرد: در حال حاضر گاز اکثر شهرهای گلستان از دو یا سه مسیر می تواند تامین شود و با توجه به اینکه در همان سال توزیع متوازن در شهر گرگان وجود نداشت و قسمت جنوبی شهر دچار مشکل بود، رینگ های کامل خطوط تغذیه درون شهری شهرستان گرگان را تامین کردیم.

مدیر عامل شرکت گاز گلستان گفت: پر مصرف ها در استان شناسایی شدند و اخطار به صورت پیامکی ارسال شده است که جریمه ریالی خواهند داشتند.

در ادامه خبرنگاران از مرکز پیام ۱۹۴ شرکت گاز بازدید کردند.مجیدی فر مسئول مرکز پیام ۱۹۴ شرکت گاز گلستان گفت :مرکز پیام ۱۹۴ شرکت گاز بصورت متمرکز کل استان را پوشش می دهد که از هرنقطه ای ازاستان مشترکین تماس بگیرند این مرکز پاسخگو خواهد بود وبا سیستم های موجود پیام را برای امدادگر شرکت گاز ارسال وامدادگر بعداز رویت پیام  وارد عملیات مربوطه خواهد شد وتمام عملیاتی که توسط امدادگر انجام می شود از مرکز با تبلت وماشین های مجهز به GPS بصورت لینک هستند  رصد و در جهت برطرف شدن مشکل اقدام خواهد شد  .

وی افزود: درحالت عادی  ۳۵۰ تماس در طی روز ازمشترکین دریافت می شود ودرشرایط موجود بیش از سه هزار پاسخگوی تماس مشترکین بوده ایم.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 4 =

کلید مقابل را فعال کنید