کد خبر:13964
پ

همایش دختران طرح یاس برگزارشد

طرح‌های مشترک کمیته امداد و جمعیت هلال احمر پیوست فرهنگی و اشتغال زایی دارد. مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت : از ابتدای سالجاری با همکاری مشترک کمیته امداد و هلال احمر مرحله سوم  طرح یاس در حال اجرا می باشد. به گزارش تحرک نو؛ عیسی بابایی افزود: این طرح در راستای توانمند سازی اجتماعی […]

طرح‌های مشترک کمیته امداد و جمعیت هلال احمر پیوست فرهنگی و اشتغال زایی دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان گلستان گفت : از ابتدای سالجاری با همکاری مشترک کمیته امداد و هلال احمر مرحله سوم  طرح یاس در حال اجرا می باشد.

به گزارش تحرک نو؛ عیسی بابایی افزود: این طرح در راستای توانمند سازی اجتماعی و ترویج فرهنگ خود امدادی و دگر امدادی و پذیرش مسئولیت اجتماعی ، برای دختران ۳۰ تا ۴۰ سال تحت حمایت کمیته امداد اجرا می شود.

وی بیان کرد : در طرح یاس با ارایه آموزش‌های اجتماع محور، فرد توان انجام کار مشارکتی و ارتقای عزت‌نفس را پیدا می‌کند و موجب ایجاد هماهنگی و افزایش تاب آوری، ایجاد انگیزه در زمینه امداد و کمک‌های اولیه و آشنایی با حوادث وسوانح دربعد اجتماعی می‌شود .             
بابایی اعلام کرد : از سال ۹۹ تا کنون این طرح درسه مرحله انجام شده که بیش از ۶۰۰ نفر  از دختران در قالب خانه های هلال در روستاها و مناطق حاشیه ها مستقر وسازماندهی شده اند و توسط هلال احمر آموزشهای لازم به آنها داده می شود .

وی با اشاره به جامعه هدف این نهاد این طرح اظهار کرد: در طرح یاس ، مدجویان کمیته امداد به‌عنوان مسئول و رابط  با آموزش همگانی، امدادی، اجرای طرح پیشگیرانه آسیب‌های اجتماعی و تشکیل تیم‌های مورد نیاز در زمان وقوع حوادث ، به‌کارگیری می‌شوند.

گفتنی است : تعداد ۱۲۰ نفر از دختران این طرح در قالب اردوهای زیارتی ، آموزشی و تفریحی تا کنون به مشهد مقدس عازم شده اند ودر پایان این همایش  ۱۴ نفر از فعالین این طرح مورد تجلیل قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

کلید مقابل را فعال کنید