کد خبر:2305
پ

هشدار هواشناسی به کشاورزان و دامداران/ خشکسالی در اکثر نقاط کشور حاکم است

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند، زیرا از ابتدای هفته آینده در اکثر مناطق کشور کاهشی نسبی دما پیش بینی می‌شود. مسعود حقیقت افزود:با توجه به کاهش هوا در هفته آینده به شالیکاران توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر […]

مدیر کل پایش هواشناسی کشاورزی گفت:با توجه به شرایط جوی به کشاورزان و دامداران توصیه می‌شود که هشدار‌های هواشناسی را جدی بگیرند، زیرا از ابتدای هفته آینده در اکثر مناطق کشور کاهشی نسبی دما پیش بینی می‌شود.

مسعود حقیقت افزود:با توجه به کاهش هوا در هفته آینده به شالیکاران توصیه می‌شود که هر چه سریع‌تر برداشت برنج را انجام دهند و با احتمال شیوع بلاست برنج در مزارع شمالی، شالیکاران پایش لازم را انجام دهند.

وی اظهارکرد:به دامداران توصیه می‌شود، در ساعات گرم روز به ویژه ساعت ۱۱ تا ۵ بعدازظهر واحد‌های گاوداری مراقبت‌های لازم را به عمل آورند تا از تولید شیر کاسته نشود.

بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته مبنی بر بارش‌های کمتر از نرمال در پاییز، کشاورزان نسبت به مصرف آب حداکثر تمهیدات لازم را نسبت به مصرف آب و تنظیم مصرف آب داشته باشند.

با توجه به شرایط اقلیمی و بارش، در نقاط مختلف کشور انواع و اقسام خشکسالی از ضعیف تا متوسط و بسیار شدید وجود دارد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده + پنج =

کلید مقابل را فعال کنید