کد خبر:1979
پ

هزینه رمدسیویر بیماران سرپایی در گلستان کاهش یافت

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: سهم پرداختی بیماران کرونایی سرپایی برای دریافت داروی رمدسیویر در گلستان کاهش یافت. به گزارش تحرک نو؛مهرداد کمانگری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماران بستری کرونایی که در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند در پرداخت هزینه داروی رمدسیویر ۱۰ درصد فرانشیز و در حوزه سرپایی ۳۰ درصد فرانشیز پرداخت […]

مدیرکل بیمه سلامت گلستان گفت: سهم پرداختی بیماران کرونایی سرپایی برای دریافت داروی رمدسیویر در گلستان کاهش یافت.

به گزارش تحرک نو؛مهرداد کمانگری در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: بیماران بستری کرونایی که در مراکز درمانی تحت مراقبت هستند در پرداخت هزینه داروی رمدسیویر ۱۰ درصد فرانشیز و در حوزه سرپایی ۳۰ درصد فرانشیز پرداخت می کردند.

مدیرکل بیمه سلامت گلستان افزود: با توجه به کمبود تخت در استان گلستان و به دلیل اینکه تعدادی از بیماران به صورت سرپایی این دارو را دریافت می‌کنند، طی هماهنگی با سازمان بیمه سلامت مجوز گرفتیم که تا بیمارانی که نیاز به بستری داشته اما شرایط بستری وجود ندارد، هزینه بیماران بستری را پرداخت کنند.

وی توضیح داد:در واقع با این کار ۲۰ درصد هزینه این بیماران سرپایی کمتر شده و این کار با هماهنگی دانشگاه علوم پزشکی گلستان انجام شده است.

کمانگری در خصوص مطالبات موسسات هم بیان کرد:پرداخت مطالبات موسسات از زمانی که روند ارسال اسناد الکترونیکی شده سرعت گرفته است و هم اکنون موسساتی که به صورت الکترونیکی در حوزه سرپایی اسناد خود را ارسال کردند هزینه خردادماه آنها را به صورت کامل پرداخت کرده ایم.

طبق گفته وی در استان گلستان یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 5 =

کلید مقابل را فعال کنید