کد خبر:4909
پ

هر برگ اوراق مسکن دوباره از ۱۰۰ هزار تومان عبور کرد

زندی به نقل ازکسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=888089)_ در حالی که با وعده های رئیس جمهور به نظر می رسید بازار مسکن آرام تر می شود، با افزایش قیمت اوراق برای وام های مسکن کارشناسان را نگران کرده و معتقد هستند گران شدن اوراق نوید گرانی مسکن را می دهد. ▪️قیمت اوراق تسهیلات مسکن که […]

زندی به نقل ازکسب و کار نیوز (https://kasbokarnews.ir/?p=888089)_ در حالی که با وعده های رئیس جمهور به نظر می رسید بازار مسکن آرام تر می شود، با افزایش قیمت اوراق برای وام های مسکن کارشناسان را نگران کرده و معتقد هستند گران شدن اوراق نوید گرانی مسکن را می دهد.

▪️قیمت اوراق تسهیلات مسکن که سال پر فراز و نشیبی را پشت سر گذاشته و تا ۱۶۰ هزار تومان هم افزایش یافته بود، در سال جدید توانست به زیر ۱۰۰ هزار تومان برسد اما این روند ادامه نداشت و قیمت هر برگ دوباره به بیش از ۱۰۰ هزار تومان رسیده است.

✅ستاریان، کارشناس اقتصاد مسکن:وقتی اوراق در بازار گران می‌شود یعنی متقاضی در این زمینه زیاد شده است و وقتی متقاضی زیاد باشد و طبیعتا بازار مسکن ما هم تعادل ندارد منجر به افزایش قیمت خواهد شد.

🔹نگاه سیاست‌گذار به بخش مسکن همواره کوتاه‌مدت بوده و استراتژی برای این بخش نداشتند. در طول ۴۰ سال گذشته هیچ‌گاه اثر واقعی تسهیلات را در بخش مسکن مشاهده نکردیم. زیرا موضوع مسکن آنقدر بزرگ است که با حجم وام‌های فعلی هیچ‌گونه تناسبی ندارد. دولت‌ها یا شرایط بخش مسکن را درک نمی‌کنند یا ترجیح می‌دهند صورت مساله مسکن را کوچک کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

کلید مقابل را فعال کنید